اختلال در سامانه ۱۱۱ و بلاتکلیفی مردم!
اختلال در سامانه ۱۱۱ و بلاتکلیفی مردم!
با وجود اهمیت و ضرورت تقویت و پویایی ارتباطات میان دولت و مردم، به ویژه در دولت سیزدهم که پیش تر، با راه اندازی سامانه الکترونیکی ارتباطات دولت و مردم، موسوم به سامانه 111 بر آن تاکید شده بود، اما گزارش های مکرر مردمی از غیرفعال و غیرپاسخگو بودن این سامانه در آذربایجان شرقی حکایت دارد.

اویاقلیق: با وجود اهمیت و ضرورت تقویت و پویایی ارتباطات میان دولت و مردم، به ویژه در دولت سیزدهم که پیش تر، با راه اندازی سامانه الکترونیکی ارتباطات دولت و مردم، موسوم به سامانه ۱۱۱ بر آن تاکید شده بود، اما گزارش های مکرر مردمی از غیرفعال و غیرپاسخگو بودن این سامانه در آذربایجان شرقی حکایت دارد.

اختلال موجود در سامانه استانی ارتباطات دولت و مردم به ویژه بعد از سفر دوم رئیس جمهور به آذربایجان شرقی افزایش چشمگیر داشته و بسیاری از مردم که به هر عنوان درخواست ها و مشکلات خود را در این سامانه ثبت و یا به صورت حضوری در میزهای خدمت ادارات و سازمان های دولتی ثبت کرده اند، اینک برای پی گیری نتیجه درخواست های خویش با در بسته پاسخگویی مواجه شده اند.

برخی از مردم مدعی هستند اغلب ساعات و دقایقی که با سامانه ارتباط می گیرند، خط های کارشناسان این سامانه یا اشغال است و یا کسی در آن سوی خط تماس پاسخگو نیست.

اختلال در سامانه مذکور درحالی وجود دارد که اعلب مردم با هر گرفتاری و نیاز کاری، با هزاران امید و آرزو درخواست های خود را در سامانه ارتباطات مردمی دولت به ثبت رساند اند و چشم انتظار تعیین تکلیف درخواست خود، ولو به قیمت عدم موافقت هستند.

هرچند با توجه به حجم بالای درخواست های مردمی و طبیعی بودن وجود ترافیک کاری و تماس در این سامانه، آنچه از درجه اهمیت بالایی برخوردار است، حفط اعتماد عمومی و بالا نگه داشتن ضریب امید مردم به پی گیری دولت و دستگاه های استانی است، موضوعی که قطع به یقین به ارتقاء سطح اعتماد متقابل میان دولت و مردم منجر خواهد شد.