پایان کار “علی رستمی” در مس ایران!
پایان کار “علی رستمی” در مس ایران!
پس از ماه ها کش و قوس، سرانجام "علی رستمی"، مدیرعامل پرحاشیه و ضعیف شرکت ملی صنایع مس ایران از این مسوولیت برکنار و "امیر خرمشاد" جایگزین وی شد.

به گزارش “بیداری آذربایجان”، با تصمیم هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران، علی رستمی جای خود را به “امیر خرمشاد”، سرپرست سابق هیات عامل ایمیدرو داد و از این پس، وی عهده دار مدیرعاملی یکی از بزرگ ترین شرکت های اقتصادی، تولیدی و بازرگانی ایران خواهد بود.

خروج علی رستمی از مس ایران درحالی نهایی و قطعی شده است که پیش از این، زمزمه های برکناری وی، به ویژه بعد از رای اعتماد مجلس به وزیر جدید صمت بر سر زبان ها بود.

رستمی که در دوران مدیریت خود در این شرکت، عملکردی پرانتقاد، مبهم و غیرشفاف داشته و برخی انتصابات و تصمیمات وی زمینه ساز طرح انتقادات گسترده در اغلب حوزه ها بوده، یکی از مدیرانی است که در بروز و شکل گیری ابهامات متعدد مدیریتی در مس سونگون ورزقان نیز بی تاثیر نبود است.

از جمله تصمیمات و اقدامات بحث برانگیز رستمی در مس سونگون، انتصاب فردی بی تجربه، ناکارآمد و ضعیف در راس مس سونگون بود.

هرچند برکناری علی رستمی از مدیرعاملی مس ایران خبری خوب تلقی می شود؛ با این حال نباید فراموش کرد که پاسخگویی وی در خصوص برخی ابهامات و حواشی مدیریتی در دوران بعد از برکناری، از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.