هواداران “آقایی” را ببخشند
هواداران “آقایی” را ببخشند
پاکو خمس سرمربی تراکتور یک فرد کنجکاوی برانگیز و یک مربی ویژه برای فصل تازه فوتبال ایران است.

اویاقلیق: پاکو خمس سرمربی تراکتور یک فرد کنجکاوی برانگیز و یک مربی ویژه برای فصل تازه فوتبال ایران است.

پاکو در میزانسنی که برای مصاحبه با رسانه تراکتور در نظر گرفته شده مقابل دوربین نشسته و درحالی که بیرون زدگی رگهای دستش نشان از حضور دائمی او در تمرینات سخت تراکتور در این روزها است به سوالات خبرنگار این باشگاه پاسخ می دهد.

بخش مهم صحبت های او به مساله سعید آقایی اختصای دارد. مدافع چپ سابق پرسپولیس و سپاهان که در بازگشت به تراکتور با بی مهری برخی هواداران مواجه شده و حالا پاکو انتظار دارد برای فصل جدید و برای اتحاد بیشتر سرخ های تبریزمسایل گذشته به فراموشی سپرده شود. این مصاحبه را بی کم و کاست بخوانید.

تمرینات پیش فصل 

کلا از شرایط راضی هستم. تمرینات پیش فصل خیلی مهم است. کمپ خوب و زمین های خوبی داریم. هر روز سه جلسه تمرینات پرفشار انجام می دهیم تا بچه ها آماده باشند. خیلی راضی هستم. این کمپ ها برای اینست که ۲۴ ساعته تیم کنار هم باشد، همه باهم غذا بخوریم، باهم تمرین کنیم و آنالیز ویدئو را انجام بدهیم. در کل از شرایط راضی هستم می توانست بهتر باشد اما در مجموع راضی هستم.

سعید آقایی 

خبرنگار از او درباره وضعیت سعید آقایی می پرسد و اینکه این بازیکن از هواداران تراکتور عذرخواهی کرده است. پاکو از این سوال خوشحال می شود: سعید(آقایی) در لیست ما بود. به یک دفاع چپ نیاز داشتیم، در فوتبال ایران پیدا کردن دفاع چپ خیلی کاری سختی است چرا که دفاع چپ خوب کم است. او دفاع چپ های خوب لیگ ایران بود. فکر کردیم که سعید به خاطر سبک بازی اش می تواند به ما کمک کند. مشکلی که با طرفداران بزرگ تراکتور را دارد را فکر می کنم می توانیم حل کنیم. سعید معذرت خواهی کرده و واقعا متاسف است از اتفاقی که افتاده است. امیدوارم طرفداران تراکتور از خودشان بزرگی نشان داده و معذرت خواهی او را بپذیرند.

تمام مشکلات قبلی را کنار بگذارند و از او حمایت و به او محبت کنند. هر بازیکنی به این نیاز دارد تا در شرایط روانی خوبی باشد. چون اگر مورد هجمه قرار بگیرد نمی تواند صددرصد خودش را برای ما بگذارد و آنوقت به مشکل می خوریم. من نمی خواهم مشکلی برایم پیش بیاید.

کاپیتانی تراکتور
خبرنگار در ادامه از او درباره این موضوع می پرسد که سعید آقایی به واسطه سابقه حضورش در تراکتور یکی از کاپیتان های تیم هم هست. اما وقتی در بازی دوستانه قرار می شود کاپیتان شود نمی پذیرد و بازوبند را به محمد قنبری می دهد:” سعید پسر خیلی خوبی است. قلب پاکی دارد آمده تا تمام تلاشش را بکند تا اشتباهات گذشته را جبران کند. خیلی باعث تاسف است اگر نتوانیتم ببخشیمش و نتواند کارش را در شرایط ایده آل انجام بدهد. در تمام کتب آسمانی هم آمده که ما باید ببخشیم و بخشش کار بزرکان است تا بتواند کارش را به خوبی انجام بدهد. او پسر خیلی خوبی است که می خواهد برای تیم مفید باشد.

اولین آزمایش تراکتور ۲۰۲۳ 
او درباره بازی دوستانه با اورنبوگ روسیه که اولین بازی فصل جدید تراکتور بود گفت:” نسبت به تعداد روزهای کمی که تمرین کردیم فکر می کنم بازی خوبی انجام دادیم.  همه بازیکنان را در پیش فصل سعی می کنیم استفاده کنیم تا هم آزمایش کنیم و هم در شرایط بازی قرار بگیرند. بازی خوبی بودو نکات خیلی مثبتی را از بازی برداشت کردیم. یکسری اشتباهات داشتیم ، اشتباهات فردی داشتیم. مثل فصل  اما توانستیم موقعیت خوب بسازیم اما موقعیت گل زیاد هم به حریف دادیم. البته اشتباهات در بازی های پیش فصل طبیعی است و باید سعی کنیم آنها را با تا شروع فصل به حداقل برسانیم.”