افزایش طلاق و کاهش ازدواج در آذربایجان‌‌شرقی
افزایش طلاق و کاهش ازدواج در آذربایجان‌‌شرقی
مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه خانواده‌ها دچار سطحی‌نگری شده‌اند، گفت: برخی آمارها در استان تکان‌دهنده است که از آنها می‌توان به موضوع کاهش ازدواج و افزایش طلاق اشاره کرد که اصلا شایسته نام و جایگاه استان ما نیست.

به گزارش اویاقلیق به نقل از فارس، زهرا کوهی، مدیرکل امور بانوان و خانواده در استانداری آذربایجان‌شرقی امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: ‌خانواده کشتزار ارزش است؛ باید بدانیم کدام انگیزه‌ها منجر به تشکیل خانواده می‌شود.

وی با بیان اینکه ابتدا باید بدانیم زیست عفیفانه چیست، افزود: این زیست شامل همه زنان، مردان، جوانان و افراد سالخورده می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه زیست عفیفانه در موضوع یک خانواده پویا موظف به پیروی از شرایط آن است، گفت: زیست عفیفانه نوعی خودکنترلی درونی است.

وی در تشریح عوامل تشکیل خانواده، یادآور شد: کشش درونی در فطرت انسان، نیاز عاطفی و روحی از کشش و‌ ارزش بیشتری برخوردار است، کنترل تمایلات جنسی و سوق آن‌ به نظام همسری از جمله دلایل تشکیل خانواده است.

کوهی با بیان اینکه وقتی حریم خانواده و حدود الهی در یک خانواده درست تعریف نشود، قطعا باید منتظر مشکلات و عوارض شد، تصریح کرد: توجه به موضوع محرم و نامحرم، رابطه‌های غیرشرعی و غیره از جمله آسیب‌های جدی است.

کاهش ازدواج و افزایش طلاق در آذربایجان‌شرقی 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی، متذکر شد: برخی آمارها در استان تکان‌دهنده است که از آنها می‌توان به موضوع کاهش ازدواج و افزایش طلاق اشاره کرد که اصلا شایسته نام و جایگاه استان ما نیست.

وی با بیان اینکه چطور می‌توان خانواده‌ها را به زیست عفیفانه برد، گفت: آماده بسترهای لازم برای ازدواج جوانان در خانواده یکی از دلایل مهم برای سوق‌دهی جوانان به سمت تشکیل خانواده با بنیا زیست عفیفانه است.

کوهی بیان داشت: عدم داشتن سواد رسانه‌ای هم یکی از مهم‌ترین دلایل مشکلات در خانواده‌هاست.

خانواده‌ها دچار سطحی‌نگری شده‌اند

وی با اشاره بر اینکه خدا را شکر که شیعه هستیم ولی گاها دچار سطحی‌نگری شده‌ایم، گفت: اگر می‌خواهیم در خانواده دچار زیست عفیفانه شویم باید در زمینه کنترل و مدیریت موضوعات عاطفی، جنسی، اخلاقی و غیره خانواده توجه جدی داشت.

نشانه‌های یک خانواده موفق از منظر رسول اکرم(ص) 

کوهی با تاکید بر فرمایشات رسول اکر(ص) مبنی بر اینکه اولین نشانه زندگی موفق این است که اگر زندگی ما بر مبنای دین و نقشه دین پیش رود قطعا زندگی خوبی خواهیم داشت، ادامه داد: دومین نشانه خانواده موفق از منظر پیامبر اکرم(ص) احترام است، سومین ویژگی نیز میانه‌روی در اقتصاد است.

وی افزود: کنار آمدن با مشکلات مالی و عدم بزرگ کردن مشکلات کوچک و عدم تخریب زوجین و خانواده و شناخت عیوب و کمک در رفع آن از دیگر نشانه‌های یک خانواده موفق است.

کوهی خاطرنشان کرد: از خانواده‌ها می‌خواهیم توجه جدی به دختران خود داشته و با زبان عاطفی با آنها گفت‌وگو کنند.