بازی «مریم»؛ تهدیدی جدید برای کودکان
بازی «مریم»؛ تهدیدی جدید برای کودکان
بازی مریم که برخی آن را ادامه‌دهنده راه «بازی نهنگ آبی» یا «چالش مومو» می‌دانند، مدتی است که در فضای مجازی به موضوعی داغ تبدیل‌شده و البته موضع روانشناسان و کارشناسان را به دنبال داشته تا برخی آن را عاملی بر اختلالات روحی-روانی و البته خودکشی در جوانان بدانند

به گزارش خبرگزاری اویاقلیق به نقل از فارس:  چالش جدیدی به اسم بازی “مریم” آمده که از طریق موبایل این بازی قابل اجراست! این بازى، بازی بسیار خطرناکیه! در سال گذشته شاهد این بودیم که چگونه بازی نهنگ آبی در بین مردم به سرعت شناخته شد و تعداد بسیاری از مردم که اکثر آن ها نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ سال بودند جان خودشون را از دست دادند. بعد از اون بازی مومو وارد بازار شد که کودکان و نوجوانان را به سمت خودش می‌کشوند و بعد اونها را وادار به خودکشی می‌کرد که به سرعت با اطلاع رسانی جلوش گرفته شد!!! الان بازی مریم!! این بازی کم سن ترین افراد جامعه را یعنی کودکان و نوجوانان را هدف قرار داده! به دلیل دسترسی راحت به این برنامه قطعا افراد بیشتری تحت تاثیر این برنامه قرار می‌گیرند که این یه فاجعه است.

بازی مریم ساخته فردی با هویت سعودیه و اگه در تصاویر مختلف از محیط بازی دقت کنید، متوجه میشین زبان بازی، کاملا عربیه و در صورت عدم آشنایی با زبان عربی، بازی سخت تره! البته زبان انگلیسی  هم داره و حتما هم لازم نیست فرزند ما زبان بلد باشه. اصلی ترین شباهت بازی مریم و نهنگ آبی و مومو اینه که کارشون ایجاد ترس، دلهره، وحشت و تهدید کودکانه!

نهنگ آبی طی دستورات مرحله به مرحله دستورات ۵۰روزه متوالی دیکته میشد! در بازی مریم شاهد یک خط سیر داستانی هستیم. داستان بازی اینه که یه دختر جنگ زده ۹ ساله به نام مریم در جنگل گم شده و از کاربر خواهش می کنه تا اونو را به خونه اش و خانواده اش برسونه. اما در طی مسیر اتفاقات وحشتناکی را تجربه می‌کنه و کاربر در حین اجرای بازی هیجان، ترس دلهره و تهدید زیادی را تجربه می‌کنه!

موضوع بازی بیشتر در رابطه با اجنه و جن زدگیه و سراسر طول بازی شاهد پخش صداهای ترسناک و رعب آوریم. در ابتدای بازی اطلاعات مختلفی از فرزند ما درخواست میشه مثلا ازش می‌خواد که اسمش و آدرس خونش را بده و اجازه دسترسی به دفتر تلفن، صفحات مجازی و اپلیکیشن های مجازی مثل تلگرام و اینستاگرام را میگیره! و تا زمانی که کاربر این اطلاعات را وارد نکنه، اجازه بازی به فرزند ما داده نمیشه!!!!  بچه ها کلا اینا رو نمیخونن و اوکی می‌کنند! فرض کنید فرزند من و شما اسم دروغ و آدرس دروغ وارد کنه! موضوع به این سادگی نیست…. چون این بازی دسترسی های زیادی به دفتر تلفن و اطلاعات کاربر داره و میتونه اطلاعات واقعی را تا حد خیلی زیادی پیدا کنه و با اون فرزند ما را تهدید کنه!!!جالب اینکه این بازی پس از چند دقیقه بازی مداوم به اتمام میرسه و ترفندش هم اینه که اگه از بازی خارج بشی تا یک روز بعد به هیچ عنوان نمی‌تونی وارد بازی بشی!!تا اینجاش مثل بازی های خشنه و با صداهای وحشتناک.

چیزی که این بازی را وحشتناک می‌کنه اتفاقات بعد از بازیه!  بعد از اتمام بازی ساعت ۳نصف شب یک شماره ناشناس زنگ میزنه به گوشی و میگه ” ما هنوز با تو کار داریم”!! این عمل نه یک بار ده ها بار تکرار میشه. هر شب بی وقفه…. و هر بار صداهای عجیبی پخش میشه تا فرزند ما را مجاب کنه که جن زده شده!!!

این نکته را نباید فراموش کنیم که بازی مریم بیشتر در رابطه با ارواح سرگردان و اجنه اس و همین موضوع باعث میشه تا بچه ها که سن کمتر دارند، بیشتر وحشت کنند. تماس ها کم کم از نصف شب به مواقع مختلف روز هم سرایت پیدا می‌کنه و  در نهایت منجر میشه تا بازیکن که در رده سنی کودک یا نوجوان هست دچار وحشت بشه و دست به کارهایی همچون خودکشی بزنه!