اعلام شهریه مدارس غیر دولتی؛ ۵ تا ۴۸ میلیون تومان
اعلام شهریه مدارس غیر دولتی؛ ۵ تا ۴۸ میلیون تومان
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: شهریه مصوب مدارس برای غیردولتی بین ۵ تا ۴۸ میلیون تومان مصوب شده که براساس مناطق و شرایط متفاوت است.

اویاقلیق به نقل از ایرنا: احمد محمودزاده امروز در نشست خبری با خبرنگاران درباره اعلام رسمی میزان شهریه‌های مدارس اظهار کرد: از روز ۳۱ خرداد بارگذاری شهریه‌ها را آغاز کردیم.

وی افزود: شهریه در قانون سازمان مدارس و مراکز غیردولتی مصوب است که شهریه‌های مربوط به آموزش، پرورش و اوقات فراغت و برنامه های تابستانی باید در نظر گرفته شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سرانه پرداخت نیروی انسانی، فضای فیزیکی، برنامه‌های آموزشی و پرورشی، حق مسئولیت موسسه و بیمه نیروی آزاد باید در نظر گرفته شود.امسال حدود ۳۶۰ ساعت دوره برای صلاحیت حرفه‌ای در نظر گرفته شده است و معلم و رشته و آموزش توانمندسازی مطرح است.

محمودزاده یادآور شد: تیم‌های تخصصی نظارتی باید جهت انجام بازدیدهای مستمر میدانی تشکیل شود تا نظارت بر رعایت قوانین تعیین و ابلاغ و اخذ شهریه مدارس غیر دولتی صورت گیرد.

وی عنوان کرد: نظارت بر اخذ شهریه مطابق با شهریه ابلاغی توسط موسسان صورت می گیرد و مدارس غیر دولتی فاقد ابلاغ شهریه امکان ثبت نام دانش آموزان در سامانه سیدا را نخواهند داشت همچنین هزینه‌های مربوط به ارائه خدمات جانبی از قبیل سرویس ایاب و ذهاب ، میان وعده و ناهار و … صرفا تابع نظام نرخ گذاری ستاد تنظیم بازار است.

معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: مدارس غیر دولتی جامانده یک هفته فرصت دارند تا اطلاعات خود را جهت ابلاغ شهریه در سامانه مشارکت‌ها را تکمیل کنند و زمان این یک هفته قابل تمدید نیست.

وی با بیان اینکه شهریه براساس ۱۵۰ آیتم در الگو مصوب تعیین شده است، یادآور شد: عدد ۵ تا ۴۸ میلیون تومان شهریه مصوب است، در این راستا ۳۸ درصد شهریه فوق برنامه درسی، همراه با شهریه مکمل و برنامه‌های تابستانی که اختیاری هستند، به عدد شهریه مصوب اضافه می‌شود که این میزان را در سامانه مدارس و مراکز غیردولتی می‌توان مشاهده کرد.

محمودزاده با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۱ هزار مدرسه غیر دولتی اطلاعات خود را ارسال کرده‌اند، افزود: شهریه ۲۵۰ مدرسه تعدیل شده است.

وی ادامه داد: همچنین مصوب شده که حداکثر ساعت فعالیت فوق برنامه و مکمل و تابستانی در مقطع ابتدایی ۶ ساعت، در مقطع متوسطه اول ۸ ساعت در مقطع متوسطه دوم ۷ ساعت و برای هنرستان‌ها ۲ تا ۵ ساعت در هفته در نظر گرفته شده است…
ادامه دارد…