قسمت‌های مستهلک خانه تاریخی ختایی مرمت می‌شود
قسمت‌های مستهلک خانه تاریخی ختایی مرمت می‌شود
شهردار منطقه ۸ از آغاز عملیات مرمتی در قسمت‌های فرسوده و مستهلک خانه تاریخی ختایی خبر داد.

به گزارش اویاقلیق به نقل از شهریار، رضا جان فشان نوبری ضمن اعلام خبر فوق افزود: با توجه به فرسودگی و استهلاک بخشی از قسمت‌های زیرزمین خانه ختایی، عملیات مرمتی قسمت‌های در معرض تخریب از روز گذشته آغاز شده و تلاش داریم با تکمیل مرمت این خانه تاریخی را با شکل و شمایلی هرچه بهتر و آماده تر میزبان مراجعان گرامی کنیم.

وی با اشاره به اجرای پروژه های مرمتی متعدد در محدوده مرکزی شهر گفت: اجرای پروژه های مرمتی متعدد، توسط شهرداری منطقه، موجب هویت بخشی بافت تاریخی تبریز شده است که باید با ساماندهی این اماکن، از آنها استفاده گردشگری کرد.

شهردار منطقه ۸ ضمن با اهمیت خواندن مرمت و هویت بخشی بافت های تاریخی شهرها، اقدام به  تشریح پروژه های مرمتی و هویت بخشی بافت تاریخی تبریز نموده و برخی پروژه های مرمتی و هویت بخشی شهرداری منطقه ۸ را به شرح ذیل برشمرد: سنگ فرش و جداره سازی محورهای تاریخی تبریز، مرمت و احیاء خانه تاریخی کلکته چی، مرمت عمارت تاریخی ساعت، سردرب بازار کفاشان، مرمت موزه استاد شهریار و… از جمله این موارد است.

جان فشان در پایان افزود: در خانه تاریخی ختایی نیز تلاش داریم تا این خانه تاریخی را مرمت و ساماندهی کرده و با کاربری های متعدد فرهنگی از این خانه در حوزه های فرهنگی و گردشگری بهره بگیریم.