آقای رئیسی، استاندار آذربایجان غربی را برکنار کنید!
آقای رئیسی، استاندار آذربایجان غربی را برکنار کنید!
فارغ از ضرورت و اهمیت پیگیری های سیاسی اقدام وقیحانه استاندار اربیل عراق در الحاق آذربایجان غربی به نقشه جعلی اربیل در فضای دیپلماسی عزتمندانه، عزل و برکناری استاندار آذربایجان غربی به عنوان "میزبان غافل" نشست استان های مرزی ایران و اقلیم کردستان عراق، می تواند درس عبرتی برای آن دسته از مدیران دولتی باشد که انفعال و سکوت را بر کنش عزتمندانه ترجیح می دهند!

اویاقلیق: فارغ از ضرورت و اهمیت پیگیری های سیاسی اقدام وقیحانه استاندار اربیل عراق در الحاق آذربایجان غربی به نقشه جعلی اربیل در فضای دیپلماسی عزتمندانه، عزل و برکناری استاندار آذربایجان غربی به عنوان “میزبان غافل” نشست استان های مرزی ایران و اقلیم کردستان عراق، می تواند درس عبرتی برای آن دسته از مدیران دولتی باشد که انفعال و سکوت را بر کنش عزتمندانه ترجیح می دهند!

این افتضاح سیاسی و انفعال تعجب برانگیز درحالی با سکوت دولت و دستگاه دیپلماسی دنبال شده است که علاوه بر استاندار آذربایجان غربی، شخص وزیر کشور به عنوان یکی از عالی ترین نمایندگان دولت و دیگر مقامات امنیتی کشور نیز در این مراسم حضور داشتند.

بی تردید، حداقل مجازات سکوت، نظاره گری و انفعال سیاسی استاندار آذربایجان غربی در عدم ممانعت از نمایش نقشه جعلی اقلیم کردستان و الحاق آذربایجان غربی به این اقلیم در نشست اخیر، چیزی جز برکناری وی از این مسوولیت خطیر نمی تواند باشد، چه، وی، با چنین غفلتی عملا متهم درجه یک در تحقیر سیاسی و خدشه بر تمامیت ارضی کشور به شمار می رود.

هرچند نمی توان از غفلت و انفعال دیگر مسوولان رده بالای سیاسی و امنیتی حاضر در این نشست، از جمله وزیر کشور نیز به راحتی گذشت، با این حال، انتظار افکار عمومی، برخورد و برکناری فوری استاندار آذربایجان غربی است تا منبعد، هیچ کس جرات زیر سوال بردن تمامیت ارضی ایران، آن هم در داخل کشور را نداشته باشد.