لایروبی و پاکسازی بستر مهرانه رود/تداوم رمپ اتصالی پل کابلی به توانیر
لایروبی و پاکسازی بستر مهرانه رود/تداوم رمپ اتصالی پل کابلی به توانیر
به همت اکیپ های خدمات شهری شهرداری منطقه یک تبریز، مسیر و بستر استحفاظی مهرانه رود لایروبی و پاکسازی شد.

اکیپ های خدمات شهری ناحیه ۱ شهرداری منطقه یک تبریز با توجه به بارندگی های اخیر در روز گذشته و شرایط ایجاد شده در داخل مهران رود سریعاً اقدامات لازم جهت پاکسازی این مسیر در سطح حوزه منطقه یک در دستور کار قرار گرفت.

با اجرای این طرح شاهد روان‌سازی آب‌های جاری خواهیم بود و هیچ گونه مشکلی در مسیر روان آبها ایجاد نخواهد شد.

در این طرح بخشی از محدوده مهران رود  پاکسازی و لایروبی شد که این امر باعث ایجاد مسیری هموار برای روان آب ها شده و از ایجاد مخاطرات احتمالی در زمان وقوع بارش های شدید پیشگیری خواهد نمود. هم اکنون چندین اکیپ مختلف در حال پاکسازی سطح مهران رود می باشند که به زودی شاهد اتمام آن خواهیم بود.

علاوه بر این، معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه یک در ادامه روند اجرایی پروژه های عمرانی سطح منطقه، مراحل نهایی طرح اتصال پل کابلی به توانیر را در دست اجرا دارند که این پروژه با سرعت قابل قبولی در حال اجراست.

در راستای اجرای طرحهای مسیرگشائی اقدام به تملک و مسیرگشائی رمپ اتصال پل کابلی به توانیر نموده و هم اکنون اکیپ های عمرانی معاونت فنی در حال نخاله برداری و خاکبرداری و تسطیح مسیر می باشند.

شایان ذکر است توافق و تملک چند واحد تجاری دیگر نیز در دست اجرا می باشد که با اتمام آن مسیر فوق به کلی تملک و اقدامات عمرانی وارد فاز عملیاتی خواهد شد و به اتمام خواهد رسید.

اجرای طرح نرده گذاری و ایمن سازی کانال دفع آب های سطحی انقلاب از دیگر اقدامات مهم معاونت عمرانی شهرداری منطقه یک تبریز در هفته گذشته بود.

با توجه به اجرای کانال آب های سطحی در مسیر خیابان انقلاب در کوی زهره و اتمام این کانال و نیاز به ساماندهی محدوده کانال در ضلع جنوبی اتوبان پاسداران به منظور ایمن سازی و رفع خطر، معاونت فنی و عمرانی منطقه یک اقدام به نصب نرده در این محدوده کرد که یکی از درخواست های شهروندان مجتمع مسکونی واقع در این مسیر بود