گفتار درمانی به سبک معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی
گفتار درمانی به سبک معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی
آمارها و فکت های عملکردی اعلامی اخیر محمد کلامی، معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی درخصوص پیشرفت های اقتصادی، سرمایه گذاری، تولید و صنعت استان، اگرچه نمایی امیدوارکننده از وضعیت استان به تصویر می کشد؛ با این حال، در برگیرنده اظهاراتی کلی و فاقد جزئیات و شاخص های فنی و تخصصی است!

اویاقلیق: آمارها و فکت های عملکردی اعلامی اخیر محمد کلامی، معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی درخصوص پیشرفت های اقتصادی، سرمایه گذاری، تولید و صنعت استان، اگرچه نمایی امیدوارکننده از وضعیت استان به تصویر می کشد؛ با این حال، در برگیرنده اظهاراتی کلی و فاقد جزئیات و شاخص های فنی و تخصصی است!

به گزارش «اویاقلیق»، نکته نظرات کلامی که بی شباهت با ادعای قبلی وی مبنی بر جذب سرمایه گذاری ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی در سال گذشته و البته متناقض با اظهارات مشابه رئیس سازمان صمت استان نیز است، درحالی در نشستی موسوم به هم اندیشی با اهالی رسانه و به میزبانی بسیج رسانه ایراد شده است که اساسا، این قبیل اظهارنظرهای بدون شاخص و معیار ملموس و دقیق، بیشتر، شبیه گفتاردرمانی اغلب مسوولان و حتی سخنرانی های تبلیغاتی کاندیداهای انتخاباتی است!

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، درحالی از تعریف ۱۰ پیشران اقتصادی در حوزه ها و بخش هایی همچون معدن، قطعه سازی و خودرو، فرش، چرم، کفش، لوازم خانگی و داروسازی و امثال این ها سخن گفته است که بخش معدنش، به ویژه در حوزه مس، درآمدهایش در کرمان رسوب می کند، قطعه سازی اش تقریبا ورشکسته است، خودروسازی اش مصداق بیرونی ندارد، چرم و کفشش در مقابل واردات خارجی، به احتضار افتاده و لوازم خانگی آن نیز حتی جایی در بازار تخصصی خود ندارد.

از سوی دیگر، هیچ یک از این ۱۰ صنعت به اصطلاح پیشران، نه مزیت رقابتی دارند، نه از نظر قیمت و کیفیت قابل قیاس با تولیدات مشابه هستند و نه، بازار ثابت و دائمی و پایداری برای خود دست و پا کرده اند!

این ها به کنار، در حوزه تسهیل کسب و کار هم، حکایت، حکایت، نفع بری بنگاه های
بزرگ تولیدی و اقتصادی و کوتاهی دست بنگاه های کوچکی است که روز به روز درحال نابودی و تعطیلی هستند!

چنین به نظر می رسد که جناب کلامی با این قبیل اظهارات، صرفا برای عقب نماندن از قافله لفاظی در باب اهمیت و شانیت شعار سال مقام معظم رهبری، به هر لطایف الحیلی دست می زند تا در فضای رسانه ای حضور داشته باشد …