کاهش ۲۵ درصدی هزینه‌های جاری شهرداری تبریز
کاهش ۲۵ درصدی هزینه‌های جاری شهرداری تبریز
شهردار تبریز از کاهش هزینه‌های جاری این مجموعه به زیر ۲۵ درصد خبر داد و گفت: این اتفاق مبارک برای اولین بار با تلاش تمامی همکاران رقم خورد.

به گزارش اویاقلیق به نقل از شهریار؛ یعقوب هوشیار در نشست هم اندیشی با مدیران رسانه‌ها و خبرنگاران اظهار کرد: برای اولین بار در مجموعه شهرداری تبریز با تلاش تمامی همکاران هزینه‌های جاری ۲۵ درصد کاهش یافته است و امیدواریم با اجرای برنامه های مدون آن را به زیر ۲۰ درصد برسانیم.

وی با اشاره به توجه روز افزون مدیریت شهری به مقوله‌های فرهنگی اجتماعی در بودجه امسال، تصریح کرد: امسال برای نخستین بار در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی پیوست بودجه‌ای ارائه شده است و این برنامه‌ها به صورت مستمر و هفتگی در مناطق دهگانه شهرداری اجرا می‌شود.

شهردار تبریز در خصوص ثبت جهانی مجموعه ائل گولی، خاطرنشان کرد: به منظور ایجاد مقدمات ثبت جهانی ائل‌گولی، لونا پارک تخلیه و به مکان دیگری انتقال می‌یابد چرا که معتقدیم یکی از شاخص‌های توسعه شهری، ثبت جهانی داشته‌های گرانبها است که باید شورا و شهرداری به آن اهتمام ورزند.

هوشیار با بیان اینکه در طول پنج سال گذشته سرمایه گذاری مطلوبی در حوزه زیباسازی تبریز انجام نشده است، گفت: در همین راستا یکی از دلایل عمده ادغام سازمان زیباسازی و سازمان سیما منظر تمرکز بر روی افزایش اقدامات حوزه زیباسازی بوده است، امسال در خصوص تدوین پیوست زیباسازی تاکید زیادی داریم و شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

صدور چهار میلیون مترمربع پروانه ساختمانی در سال ۱۴۰۱

یعقوب هوشیار همچنین اظهار کرد: تبریز در بسیاری از حوزه‌های شهری همچون ترافیک و حاشیه‌نشینی وضعیت بهتری نسبت به کلانشهرهایی مثل شیراز و مشهد دارد و مقایسه‌ کاملی بین تبریز و دیگر شهرها صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: در حوزه حاشیه‌نشینی، کودکان کار، متکدیان و معتادان متجاهر وضعیت تبریز به مراتب بهتر از دیگر کلانشهرها است.

هوشیار با اشاره به رصد ترافیک شش ماهه دوم سال گذشته اعلام کرد: تمام روزهای شش ماهه دوم سال گذشته را از نظر ترافیکی رصد کرده‌ایم و به جرأت می‌توانیم ادعا کنیم وضعیت تبریز بهتر از سایر کلانشهرها است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته شهرداری تبریز در حوزه شهرسازی ۴ میلیون مترمربع پروانه صادر کرده است که ارزش ریالی آن چهل هزار میلیارد تومان است.