“رقص نور، موج مکزیکی و طوفان سرخ علیه طوفان زرد”
“رقص نور، موج مکزیکی و طوفان سرخ علیه طوفان زرد”
تراکتور در شبی که "جهنم یادگار"، مجال نفس کشیدن و عرض اندام به صدرنشین شایسته لیگ را نداد، سپاهان تا بن دندان مسلح را برد تا شانس خود برای کسب سهمیه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را افزایش دهد.

تراکتور در شبی که “جهنم یادگار”، مجال نفس کشیدن و عرض اندام به صدرنشین شایسته لیگ را نداد و در شبی که بعد از مدت ها، تمام ظرفیت ورزشگاه به تسخیر هواداران دو آتشه اش درآمده بود، سپاهان تا بن دندان مسلح را برد تا هم امیدها برای قهرمانی سرخابی های پایتخت افزایش یابد و هم، شانس خود برای کسب سهمیه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را افزایش دهد.

به گزارش “اویاقلیق”، جدال ۶ امتیازی تراکتور برابر سپاهان، جدای از جو فوق العاده و یک طرفه ورزشگاه یادگار امام، جدالی کلاسیک میان بهترین خط حمله ها، بهترین مربیان، آقای گل ها و تاکتیکی ترین تیم های لیگ برتر بود، جدالی با بوی انتقام برای شاگردان خمس و رویای تداوم صدرنشینی بی دغدغه برای یاران ژوزه مورایس؛ اما در نهایت، این سرخ های تبریز بودند که با مهار طوفان زرد آسیا و شکست آن، ماراتن قهرمانی را حداقل برای ۵ هفته باقی مانده از لیگ، نفس گیر تر و حساس تر از هر دوره دیگری کردند.

حتی اگر در ساعات منتهی به برگزاری این جدال حساس و مهم، اتوبان کسایی تبریز در هر دو مسیر غرب به شرق و شرق به غرب مسدود شده باشد و یا اتوبوس حامل تیم ها با تاخیر وارد ورزشگاه شده باشند، این جدال، به یکی از ماندگارترین و خاطره انگیزترین دیدارهای دو دهه اخیر تراکتور در یادگار امام تبدیل شد، آنجا که دلبری سربازان خمس در زمین چمن، سپاهان پرمهره و تاکتیکی را اسیر بازی هوشمندانه و بابرنامه خود کردند و علاوه بر گرفتن انتقام شکست در بازی رفت، بار دیگر، برای قرار گرفتن در جمع تیم های مدعی سهمیه آسیایی، قد علم کردند.

تراکتور خمس، در شب ماندگار یادگار و در حضور عاشقانه هواداران خود، قوی ترین و موفق ترین تیم این دوره از رقابت ها را شکست داد، در کسب این پیروزی شیرین، جدای از تلاش و غیرت تک تک تراکتوری ها، خارجی های این تیم، به ویژه ریکاردو آلوز و گوستاوو واگنی، سنگ تمام گذاشتند، آلوز، یک بار دیگر در نقش گل ساز برای تراکتور ظاهر شد و در کسری از ثانیه، گوستاوو را راهی دروازه سپاهان کرد، حرکتی که حتی اگر با خطای مسعود ریگی در محوطه جریمه و اعلام پنالتی همراه نمی شد، گل نخست تراکتور به ثبت می رسید.

گوستاوو یک بار هم در مصافی تک به تک و در نفوذی سریع و برق آسا، تیر دروازه پیام نیازمند را به لرزه در آورد تا نتیجه دو برابر نشود!

بازی منطقی و هوشمندانه تراکتور برابر سپاهان مدعی به قدری چشم نواز و جذاب بود که میهمان اصفهانی نتوانست موقعیت های خطرناک و زهرداری روی دروازه اخباری خلق کند.

در پایان این بازی، اگرچه صدر جدول با وجود شکست سپاهان، همچنان زرد باقی ماند؛ اما کاهش سه امتیازی این تیم با تیم های تعقیب کننده، جدای از برهم زدن آرامش نماینده اصفهان، امیدا را برای رسیدن دو تیم استقلال و پرسپولیس به صدر جدول در هفته های باقی مانده افزایش داد، تا تراکتور تنها در یک بازی ۹۰ دقیقه ای، سرنوشت قهرمانی و کورس مدعیان را به چالشی سراسر هیجان و استرس کشیده باشد.

تراکتور خمس با این برد، هم صدر جدول و کورس قهرمانی را جذاب تر کرد و هم رقابت بر سر کسب سهیمه آسیایی در رده های بعدی را داغ تر ساخت.

بی تردید، ۵ هفته باقی مانده از لیگ، آبستن اتفاقات و تغییرات دیگری خواهد بود، اتفاقاتی که قطع به یقین، تراکتور خمس، یکی از مهره ها و بازیگران اصلی این تغییر و اتفاقات جدید می تواند باشد.

تراکتور در ۵ بازی بعدی خود به ترتیب باید برابر تیم های ملوان در انزلی، پیکان در تبریز، مس کرمان در کرمان، نساجی در تبریز و استقلال در تهران به میدان برود، بازی هایی که می تواند به افزایش امتیازات این تیم در جدول و بالا رفتن شانس آسیایی شدن آن کمک کند، ضمن این که، بازی هفته پایانی تراکتور در تهران برابر استقلال، چه بسا سرنوشت قهرمانی این دئوره از لیگ برتر را نیز تعیین کند.

جذاب ترین و رویایی ترین احتمال و سرنوشت برای تراکتور در ۵ هفته باقی مانده، تداوم پیروزی های این تیم برابر حریفان نه چندان قوی و لغزش ۴ تیم بالادستی آن در بازی های باقی مانده است، موضوعی که با توجه به فشردگی و هیجان بسیار بالای تیم های بالانشین و بازی های تقریبا سخت تر این تیم ها در ادامه لیگ، چندان محتمل نیست و چه بسا پس از چند سال، بار دیگر تراکتور را در جمع سه تیم اول در پایان لیگ ببینیم.