۳۳۲ مصدوم در حوادث چهارشنبه آخر سال در آذربایجان‌شرقی/ قطع عضو ۲ نفر
۳۳۲ مصدوم در حوادث چهارشنبه آخر سال در آذربایجان‌شرقی/ قطع عضو ۲ نفر
بر اساس اعلام سازمان اورژانس آذربایجان‌شرقی تعداد کل مصدومان مرتبط با حوادث چهارشنبه‌سوری در کل استان از اول تا ۲۳ اسفندماه، 332 نفر است.

به گزارش اویاقلیق به نقل از فارس،  همه ساله در روزهای پایانی سال، نگرانی از حوادث تلخ چهارشنبه پایان سال بیشتر از همیشه است؛ متأسفانه چند سالی می‌شود که سنت قدیمی آخرین چهارشنبه سال رنگ باخته و استفاده از مواد محترقه و آتش‌زا جایگزین آن شده است، سنتی تلخ که همه ساله منجر به جان باختن تعدادی از هموطنان شده و خانواده‌ها را داغدار می‌کند.

بر پایه داده‌های ثبت شده در سامانه حوادث ویژه اورژانس و سامانه پایش داده‌های مراقبت‌های درمانی از ابتدای بهمن تا ۲۴ اسفند سال گذشته در ۲۹ استان کشور ۲۸۳۴ نفر به دلیل ساخت و برخورد با موادمحترقه دچار آسیب شدند که ۱۹ نفر جان خود را از دست دادند.

ساعت ۱۷ گزارش اول: رئیس اورژانس استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه هفت نفر از صبح امروز براثر مواد محترقه دچار آسیب شدند، اظهار کرد: سه مصدوم چشمی، سه مصدوم سوختگی و یک مصدوم مولتی تروما.

وی افزود: چهار مصدوم رهگذر است.

گزارش دوم ساعت ۲۱:۰۰ رئیس اورژانس استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال ۵۹ نفر است، اظهار کرد: قطع عضو دو نفر گزارش شده است.

وی افزود: ۲۵ مصدوم از ناحیه چشم آسیب دیدند و ۵۵درصد مصدومین ۶ تا ۱۸ سال است.

رئیس اورژانس استان آذربایجان شرقی از بستری شدن ۶ مصدوم در بیمارستان خبر داد.

گزارش  تا ساعت ۰۰:۴۵ بامداد رئیس اورژانس آذربایجان شرقی تعداد مصدومان چهارشنبه آخر سال در استان را  ۳۳۲ نفر اعلام و کرد و اظهار کرد: تبریز ۲۰۰ نفر، سراب ۲ نفر، مراغه ۲۹ نفر، هشترود ۵ نفر، اسکو ۱۱ نفر، بناب ۱۲نفر، عجب شیر ۱ نفر، برکت میانه ۹ نفر، مرند ۱۰ نفر، اهر ۷ نفر، خاتم میانه ۳ نفر، شبستر ۹ نفر ، هادی شهر ۱۰ نفر ، ورزقان ۶ نفر ، ملکان ۴ نفر که بر اثر مواد محترقه مصدوم شده بودند.

وی منجر به قطع عضو را دو نفر اعلام کرد و گفت: ۳۸ نفر از مصدومان چهارشنبه آخر سال در استان بر اثر شدت جراحات در بیمارستان هاس استان بستری هستند.

این گزارش حاکی است، بیست و یکم اسفند امسال ساعت ۳ بامداد در یک ساختمان مسکونی دو طبقه واقع در خیابان منظریه تبریز انفجاری بر اثر مواد محترقه پر خطر( براساس نظریه اولیه)  رخ داد که موجب تخریب سه ساختمان به طور کامل و آسیب به ۱۰۰ واحد مسکونی شد.

در این حادثه هفت نفر فوت و پنج نفر مصدوم شدند.