برگزاری مراسم روز درختکاری در عون ابن علی/رهاسازی سه پهله گونه نادر شاهین
برگزاری مراسم روز درختکاری در عون ابن علی/رهاسازی سه پهله گونه نادر شاهین
در آستانه روز درختکاری و با حضور امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از شهروندان، آئین درختکاری در ارتفاعات عون ابن علی برگزار شد.

به گزارش “اویاقلیق“، در این مراسم، همچنین سه پهله شاهین، از گونه های نادر این پرنده شکاری نیز در طبیعت عون ابن علی رها سازی شد.

بهره برداری از طرح بازسازی رستوران بام تبریز نیز از دیگر بخش های مراسم امروز بود.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز در این مراسم، با قدردانی از تلاش های مدیران و کارکنان سازمان توسعه عون ابن علی و پارک طبیعت در اجرای طرح های توسعه این تفرجگاه، به اهمیت درختکاری اشاره و خاطرنشان کرد: اهمیت کاشت درخت و نگهداری از فصای سبز و درختان، به شدت در روایات و مبانی دین اسلام توصیه شده و این کار خیر، سرمایه گذاری ماندگار برای نسل های آینده به شمار می رود.

امام جمعه تبریز، همچنین ایجاد و توسعه فضاهای تفریح، نشاط و اوقات فراغت برای شهروندان را نیاز امروز شهرها ارزیابی و خاطرنشان کرد: اسلام، دین شادی و نشاط است و باید در راستای توسعه این قبیل مناطق گام برداریم.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم، با قدردانی از اقدامات قابل توجه و توسعه ای در عون ابن عای، از پیش بینی و تخصیص اعتبارات لازم برای توسعه این مجموعه در سال آینده خبر داد و افزود: برای اجرای طرح های توسعه مجموعه عون ابن علی در سال آینده و از محل اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور و نیز منابع شهرداری، ۲۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

عابدین خرم در عین حال، گفت: اجرای طرح توسعه ۱۵۰ هکتاری عون ابن علی در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.