رونمایی از ائتلاف های ترکیبی برای ورود به اتاق بازرگانی تبریز
رونمایی از ائتلاف های ترکیبی برای ورود به اتاق بازرگانی تبریز
با آغاز رسمی تبلیغات قانونی کاندیداهای انتخابات دوره دهم اتاق بازگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تبریز، حالا از ائتلاف ها و جریان های سیاسی، اقتصادی فعال در این مارتن نیز، یکی پس از دیگری رونمایی می شود!

به گزارش “اویاقلیق“، “یونس ژائله”، رئیس فعلی اتاق تبریز، که مخالفان، منتقدان و دشمنان بسیاری را پیش روی خود می بیند، با راه اندازی دو لیست و ائتلاف موازی و هم سو با خود، به دنبال افزایش شانس پیروزی و موفقیت در انتخابات پیش رو است.

ژائله که طی هفته های گذشته و با گرم تر شدن تنور انتخابات دوره دهم اتاق، از سوی رقبا و فعالان متعدد اقتصادی و تجاری استان و تبریز، به انحصارطلبی، خودمحوری و صنفی سازی در راس اتاق تبریز متهم شده است، جدای از تلاش مضاعف برای حفظ سبد آراء و حامیان خود، حالا با چالشی به نام پاسخگویی در خصوص عملکردها، تصمیمات و اقدامات چهار ساله خود روبروست و همین دو چالش، می تواند بر میزان موفقیت دوباره وی تاثیر بگذارد.

از سوی دیگر، “احد عظیم زاده” نیز که از وی به عنوان اصلی ترین رقیب ژائله برای ریاست اتاق یاد می شود، با ترکیبی از مخالفان و منتقدان ژائله و دیگر تجار بیرون مانده از گود تصمیم سازی های کلان اقتصادی، در ائتلاف “توسعه”، عزم خود را برای به زیر کشیدن پرچم ریاست رئیس فعلی و ایجاد تحول در اتاق تبریز جزم کرده است.

اما مرموز ترین و خاموش ترین جریان انتخاباتی اتاق تبریز در این دوره، بی تردید جریان منتسب به “صمد حسن زاده”، مالک کاشی تبریز و رئیس اسبق اتاق تبریز است، فردی که در بحبوحه تقابل های سیاسی، رسانه ای و اقتصادی عظیم زاده و ژائله و باوجود نقدها و مخالفت های شدیدی که بر دوره ریاست این دوره اتاق دارد، در سکوت و به دور از هیاهوهای رایج این روزها، در حال یارگیری و برنامه ریزی های انتخاباتی خویش است.

فضای فعلی انتخابات اتاق تبریز، جدای از دوقطبی ژائله، عظیم زاده، با جریان دیگری که منتسب به صمد حسن زاده می باشد، عملا انتخاباتی با سه جریان عمده را شکل داده است، انتخاباتی که بی تردید، در روزهای آتی، اخبار و حواشی جدید از دل آن بیرون خواهد آمد.