آذربایجان‌شرقی، اولین تیم امدادی اعزام به ترکیه/ هلال‌احمر شعار زن، زندگی، آزادی را عملیاتی کرد
آذربایجان‌شرقی، اولین تیم امدادی اعزام به ترکیه/ هلال‌احمر شعار زن، زندگی، آزادی را عملیاتی کرد
مدیرعامل سازمان هلال احمر آذربایجان شرقی، به تشریح و ارایه گزارش عملکرد و اقدامات این سازمان و اکیپ ها و گروه های امداد و نجات اعزامی به مناطق زلزله زده ترکیه پرداخت.

به گزارش “اویاقلیق“، حمید منجم در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به محدودیت پدافند غیرعامل در ارایه آمارهای لازم گفت: در حال حاضر، این سازمان تمامی اقلام زیستی، امدادی و پشتیبانی خود را به حد پروتکل‌های مصوب شورای امنیت ملی رسانده و در این بخش به رشد چشم گیری دست یافته است و آذربایجان شرقی یکی از قوی ترین استان‌ها از لحاظ دپو و ذخیره سازی انبارهای امدادی در کشور است.

وی افزود: نوسازی و فعال سازی ناوگان و ماشین آلات امدادی و عملیاتی، فعال سازی حداکثری تجهیزات و زیرساخت های امدادرسانی، افزایش تعداد سگ های زنده یاب از یک قلاده به سه قلاده، افزایش تعداد خودروی سخت گذر آرگو برای امدادرسانی از مناطق صعب العبور و برف گیر به سه دستگاه و برنامه ریزی برای خرید ناوگان جدید لجستیکی از جمله اقدامات مهم این سازمان در ماه های اخیر است.

حمید منجم در بخش دیگری از سخنان خود، با اعلام این که هلی‌کوپترهای این سازمان به طور ۲۴ساعته در اختیار استان قرار دارند افزود: علاوه بر این، آموزش امدادگران به صورت به روز انجام می گیرد و درحال حاضر شاهد رشد ۳۰۰ درصدی در این زمینه و کسب رتبه اول در پست‌های امدادی موقت هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به تشکیل مجمع خیرین گفت: مجمع خیرین استان پس از طی مراحل قانونی، در شرف تشکیل است و علاوه بر این، در بخش بهداشت نیز، پروتکل‌های موجود در حال تشکیل بوده و در حوزه بهداشت نیز، با تغییر و تبدیل ساعات کاری داروخانه هلال احمر به شبانه روزی، در راستای کاهش مشکلات بیماران و شهروندان قدم برداشته ایم.

وی همچنین از راه اندازی ۱۱ بیمارستان صحرایی در مناطق کم‌برخوردار و ۲۰ کاروان سلامت در سطح استان خبر داد و گفت: در این راستا بالغ بر ۹ میلیارد تومان حمایت درمانی و ۶ میلیارد تومان وام ۴٪ و همچنین، حمایت های درمانی بلاعوض توسط معاونت داوطلبان به شهروندان ارائه گردیده است.

منجم با اشاره به افزایش۶ برابری درآمدهای هلال احمر، ادامه داد: با زحمات خواهران و برادران در هلال احمر، توانستیم درآمد خود را ۶۲۷ درصد افزایش دهیم که این میزان افزایش، انقلابی در بحث درآمدزایی این سازمان به شمار می‌رود.

حمید منجم در ادامه با اشاره به شرایط بحرانی موجود در منطقه و کشورهای همجوار، گفت: زلزله خوی، ترکیه، سوریه و بسته بودن راه‌های مواصلاتی به علت بارش برف شرایط سختی را به وجود آورده، با این وجود، تیم آذربایجان شرقی با فاصله زمانی دو ساعت و ۵۲ دقیقه به شهرستان خوی رسید و کار خود را زودتر از استان‌های دیگر شروع کرد و در زلزله‌ ترکیه نیز اولین تیم اجرایی و امدادی هلال احمر، از آذربایجان شرقی اعزام شد.

منجم در خاتمه با اشاره به اغتشاشات اخیر و شعار زن زندگی آزادی، اذعان کرد: در قضایای اخیر که ایران را به نقض حقوق زن محکوم می کردند، هلال احمر برنامه ارتقای توان امداد‌ کوهستان برای بانوان برگزار می کرد که بانوان امدادگر از هلی‌کوپتر فرود می‌آمدند و کارهای خارق‌العاده‌ای که بنده به عنوان یک مرد از انجام آن عاجز هستم انجام می داند و این نشان می‌دهد که حضور زن در ایران حضور فعال و تخصصی‌ است.