۵۶ میلیارد ریال کلاهبرداری با فروش حواله خودرو
۵۶ میلیارد ریال کلاهبرداری با فروش حواله خودرو
فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی از دستگیری عامل کلاهبرداری ۵۶ میلیارد ریالی از شهروندان به بهانه فروش حواله خودرو، توسط پلیس آگاهی خبر داد.

به گزارش اویاقلیق به نقل از مهر، حسین عبدی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آنان به عنوان فروش حواله خودرو و متواری شدن فرد ثبت‌نام‌کننده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: مأموران پلیس آگاهی با کار اطلاعاتی و فنی موفق به شناسایی فرد کلاهبردار شده و پس از اخذ دستور قضائی در یک عملیات غافلگیرانه و قبل از اینکه وی بتواند از مبادی غیر قانونی از کشور خارج شود در یکی از استان‌های شمال کشور دستگیر و به مقر پلیس انتقال دادند.

عبدی تصریح کرد: متهم با شیوه و شگرد ثبت نام شهروندان و فروش حواله خودرو ۵۶ میلیارد کلاهبرداری و قصد فرار به خارج از کشور را داشته که توسط پلیس دستگیر و در بازجویی فنی و پلیسی و در مواجهه با ادله و مستندات موجود به جرم خود اعتراف کرد.

ارشدترین مقام انتظامی استان بیان داشت: با اعتراف متهم به کلاهبرداری از شهروندان به بهانه فروش خودرو و کلاهبرداری ۵۶ میلیاردی، پرونده مقدماتی تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

عبدی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۹ نفر از مال باختگان شناسایی و جهت طرح شکایت به پلیس آگاهی دعوت شده اند، از شهروندان درخواست کرد: چنانچه افرادی با این شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند برای طرح شکایت به پلیس آگاهی استان مراجعه کنند.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی در پایان با اعلام اینکه متهم از استان‌های تهران، اصفهان و همدان نیز کلاهبرداری کرده است به شهروندان توصیه کرد: آموزش‌های پلیسی را جدی گرفته تا در دام کلاهبرداران قرار نگیرند و هرگونه ثبت نام، خرید و فروش خودرو را در نمایندگی‌های معتبر و دارای مجوز قانونی انجام دهند.