افزایش ۹۵ درصدی بودجه عمرانی شهرداری در سال ۱۴۰۲
افزایش ۹۵ درصدی بودجه عمرانی شهرداری در سال ۱۴۰۲
شهردار تبریز از پیشرفت ۹۹ درصدی بودجه سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: بودجه شهرداری تبریز در سال جاری ۱۰ هزار میلیارد تومان است که این رقم برای سال آینده ۲۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

به گزارش اویاقلیق به نقل از شهریار، یعقوب هوشیار در یکصد و شانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: بودجه شهرداری مرکز برای سال آینده دو هزارو ۶۷۰ میلیارد تومان افزایش یافته است و بودجه مناطق نیز ۹ هزارو ۵۶۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال جاری ۶۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۲ تمام حوزه‌ها در نظر گرفته شده است، افزود: تلاش داشته‌ایم وزن بودجه معطوف به مناطق کم برخوردار باشد و بتوانیم توازن را حفظ کنیم تا این مناطق در حوزه کسب و کار و اشتغال رونق بگیرند.

هوشیار با بیان اینکه اعتبارات عمرانی سال آینده ۱۳ هزارو ۲۱۰ میلیارد است که از رشد ۹۵ درصدی برخوردار است، تصریح کرد: بودجه صرفا عمرانی شهرداری نیز با ۱۳۱ درصد افزایش به ۱۳ هزارو ۹۱۰ میلیارد تومان رسیده است.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه تلاش کردیم در چارچوب میثاق اعلام شده به اعضای شورای اسلامی شهر حرکت کنیم، گفت: مسیر سختی پیش رو داریم ولی عزم راسخی در این راستا وجود دارد و با تلاش شبانه‌روزی امیدواریم تلاشها بی‌نتیجه نماند.

وی تصریح کرد: بودجه سال ۱۴۰۲ با شعار کار سخت تدوین شده و تلاش ما باز هم شبانه‌روزی خواهد بود و امیدواریم عنایت الهی شامل حال ما در سال آینده باشد.

شهردار تبریز یادآور شد: سال ۱۴۰۱ سال خوبی بود و نقاط قوت و ضعفی هم داشت که امیدوارم طی یک جلسه به آسیب‌شناسی این موضوعات بپردازیم.

هوشیار خاطرنشان کرد: درآمد مالیات بر ارزش‌ افزوده ۸۳۵ میلیارد بود که ۷۸۰ میلیارد عملکرد ۹ ماهه شهرداری بود. برای سال بعد ۱۷۰۰ میلیارد از این محل دریافت می‌کنیم.