تلاش انگلیس برای پرونده‌سازی علیه ایران در سازمان ملل
تلاش انگلیس برای پرونده‌سازی علیه ایران در سازمان ملل
دولت انگلیس در بحبوحه ناامیدی کشورهای غربی از وادار کردن جمهوری اسلامی ایران به پذیرش توافق هسته‌ای مطلوب غرب با توسل به سیاست‌های فشار حداکثری تلاشی جدید برای پرونده‌سازی علیه تهران در سازمان ملل آغاز کرده است.

به گزارش اویاقلیق به نقل از فارس، در بحبوحه ناامیدی کشورهای غربی از وادار نمودن ایران به پذیرش توافق مطلوب غرب با پیگیری سیاست‌های فشار حداکثری،وزارت  دفاع انگلیس امروز دوشنبه در بیانیه‌ای گفته لندن سلاح‌هایی که ادعا می‌شود یک کشتی نیروی دریایی سلطنتی این کشور توقیف کرده را تحویل سازمان ملل داده و قصد دارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به «قاچاق سامانه‌های تسلیحاتی» و نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متهم کند.

وزارت دفاع انگلیس در این بیانیه مدعی شده کشتی «اچ.ام.اس مونتروز» نیروی دریایی سلطنتی انگلیس اوایل سال ۲۰۲۲ دو بار «اقدام به توقیف سلاح‌های ایرانی از قایق‌های تندرو متعلق به قاچاقچی‌ها در آب‌های بین‌المللی در جنوب ایران کرد.»

انگلیس مدعی شده کالاهای توقیق‌شده موشک‌های سطح به هوا و موتورهای موشک‌های کروز زا شامل می‌شده است. لندن ادعا کرده این اقدام تخلف از قطعنامه‌های ۲۲۳۱ و ۲۱۴۰ شورای امنیت سازمان ملل متحد محسوب می‌شوند.