رونمایی از ۱۱۰ فرصت سرمایه‌گذاری در ارس/ارس قطب اول گلخانه‌های شیشه‌ای در ایران
رونمایی از ۱۱۰ فرصت سرمایه‌گذاری در ارس/ارس قطب اول گلخانه‌های شیشه‌ای در ایران
معاون اقتصادی منطقه آزاد ارس اهداف برگزاری نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۳ ارس را تشریح کرد.

به گزارش اویاقلیق،علی نوید صبح امروز در نشست خبری نمایشگاه ارس اکسپو  ۲۰۲۳‌، با تبریک ۴۴‌امین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند مردم ایران اظهار داشت: اولین نمایشگاه دستاوردها و توانمندیهای منطقه آزاد ارس امسال در شهر تبریز تدارک دیده شده که تلاش بیست ساله این منطقه را به نمایش خواهد گذاشت.

نوید با اشاره به اهمیت جایگاه جهاد تبیین  در منویات رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: یکی از اهداف این نمایشگاه عمل به این مهم بوده که در نقطه مرزی ارس برای مردم این منطقه اجرا خواهد شد.

وی با اظهار ادامه دار بودن این نوع فعالیت‌ها افزود: این نمایشگاه برشی از تلاش های منطقه آزاد ارس از جمله فعالیت های اقتصادی، کشاوری، ترانزیتی و … بوده که در آن علاوه بر رویدادهای تخصصی، رونمایی از فرصت های جدید منطقه آزاد انجام خواهد گرفت.

معاون اقتصادی منطقه آزاد تجاری و اقتصادی ارس در ادامه گفت: بزرگترین موفقیت منطقه آزاد ارس، اجرای پروژه های سازمان بدون بودجه دولتی و نفتی بوده و زیرساخت و بسترسازی‌های شهری با صرف منابع خود منطقه آزاد اجرا شده است.

نوید با اعلام اینکه در این نمایشگاه ۱۱۰ فرصت سرمایه‌گذاری رونمایی می شود، خاطرنشان کرد: محتوای این نمایشگاه به صورت مستقیم و غیرمستقیم به حوزه اقتصاد مربوط بوده و همچنین شرکت‌های فعال دانش بنیان در منطقه، طرح های جدید خود را در این زمینه رونمایی خواهند کرد.

معاون اقتصادی منطقه آزاد ارس، با اظهار اینکه در بخش گلخانه‌های شیشه‌ای قطب اول ایران هستیم، ادامه داد: تمامی محصولات این گلخانه‌ها صادر می شود  و در آینده نه چندان دور ۱۰۰ هزار تن از این محصولات طبق استانداردهای جهانی صادر خواهد شد.

وی با اشاره به اقتصاد منطقه آزاد ارس که در چهار حوزه صنعت، کشاورزی، گردشگری، بازار و تجارت شکل گرفته، بیان نمود: این منطقه در بخش توسعه کشاورزی و شیلات پیشرو بوده و ۴۵۰۰ هکتار باغات قطره ای داشته که در حال توسعه می باشد.