افزایش ۱۶ درصدی مراجعات تصادفات به پزشکی قانونی
افزایش ۱۶ درصدی مراجعات تصادفات به پزشکی قانونی
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی به ارایه گزارشی از مراجعات مردم به پزشکی قانونی در سالجاری پرداخت.

مهرداد ستاره،در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت های پزشکی قانونی استان گفت: در ۹ ماهه سال جاری  ۱۲۲۴۶۹ مورد معاینات بالینی صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۷ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: در بخش معاینات اجساد، تعداد اجساد ارجاعی در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ برابر با ۲۵۹۶ مورد (۵۹۰ زن و ۲۰۰۶ مرد) بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که برابر ۲۵۱۵ (۵۸۲ زن ۱۹۳۳ مرد ) بوده، افزایش ۳ درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی ادامه داد: از ابتدای سالجاری تاکنون آمار پرونده های دریافتی در آزمایشگاه پزشکی قانونی استان ۷۸۳۷ مورد بوده که بالغ بر ۲۴۴۵۹ مورد آزمایشات تخصصی انجام گرفته است.

وی به افزایش ۱۶ درصدی مراجعات تصادف به پزشکی قانونی استان در ۹ ماهه سالجاری نسبت به سال گذشته اشاره کرده و افزود: در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱، تعداد مراجعین مصدوم تصادفات رانندگی  ۱۴۵۱۶ نفر (۳۲۱۱ زن و ۹۲۷۸ مرد ) بوده است.

ستاره خاطر نشان کرد: در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ تعداد مراجعین حوادث کاری برابر با ۱۱۵۱ نفر (۳۴ زن و ۱۱۱۷ مرد ) بوده افزایش ۲ درصدی را نشان می دهد.

وی به دیگر آمار مراجعات به پزشکی قانونی استان اشاره کرده و گفت: در ۹ ماهه امسال تعداد متوفیان ناشی از مسمومیت با منوکسیدکربن ۴۰ نفر (۱۲ زن، ۲۸ مرد) بوده که این آمار نسبت به مشابه سال گذشته افزایش ۸۲ درصدی داشته است.

ستاره افزود: در سال ۱۴۰۰ تعداد متوفیان ناشی از مسمومیت با منوکسید کربن در استان برابر با ۶۳ مورد فوت بوده است که نسبت به سال ۱۳۹۹ کاهش ۱۹ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: استان آذربایجان‌شرقی از نظر فراوانی این متوفیان در رده سوم کشوری قرار دارد،به ازای هر صد هزار نفر جمعیت میانگین کشوری ۱ نفر می باشد که این آمار برای این استان ۱.۶۵ نفر بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی به آمار دیگری اشاره کرده و گفت: در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱، آمار متوفیات ناشی از تصادفات رانندگی در جاده های استان برابر با ۷۰۹ نفر (۱۶۶ زن و ۵۴۳ مرد ) بوده که  نسبت به سال قبل افزایش ۰/۵ درصدی داشته است.

وی گفت:استان آذربایجان شرقی از نظر فراوانی در آمار کشوری در رده هشتم کشوری قرار دارد.

ستاره یاد آورشد:به ازای هر صد هزار نفر جمعیت میانگین کشوری ۲۰ نفر می باشد که این آمار برای استان ۲۱.۲نفر بوده که در رده نوزدهم کشوری قرار دارد.

وی در پایان گفت:در آمار متوفیان تصادفات موتورسیکلت از رده سنی زیر ۱۸ سال تا بالای۶۱ سال وجود دارد.