هشدار فریدون بابایی به نمایندگان مجلس
هشدار فریدون بابایی به نمایندگان مجلس
رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز در پستی انتقادی و شدیداللحن، نسبت به برخی تحرکات سیاسی در خصوص جداسازی خسروشهر از تبریز و تبدیل آن به بخش مستقل هشدار داد.

اویاقلیق، بیداری آذربایجان: “فریدون بابایی”، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز در پستی انتقادی و شدیداللحن، نسبت به برخی تحرکات سیاسی در خصوص جداسازی خسروشهر از تبریز و تبدیل آن به بخش مستقل هشدار داد.

بابایی ضمن هشدار به مسوولان استانی و برخی نمایندگان مجلس در خصوص تلاش های مشکوک برای بخش تراشی جدید در تقسیمات سیاسی استان با محوریت خسروشهر، به تجربه تلخ تبدیل باسمنج به بخش و تهدید حریم شهری تبریز در سال گذشته اشاره و نوشته است:

هشدار درخصوص محکومیت اقدامات خائنانه در خصوص سقوط رتبه کلانشهری تبریز

بدنبال بی تدبیری ها و سیاسی کاری ها در تشکیل بخش باسمنج، شنیده ها حاکی است، در ادامه پروژه بخش تراشی و شهرستان تراشی در بیخ گوش تبریز، پروژه جدیدی از طریق جداسازی بخش خسروشهر از شهرستان تبریز با محوریت تعدادی از نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی کلید خورده است.

همه این تلاش های خائنانه در حق تبریز عزیزمان در شرایطی صورت می گیرد که در مذاکرات اخیر مجلس در ارتباط با افزایش کرسی های نمایندگی مجلس شورای اسلامی، برعکس اغلب کلانشهرهای کشور، بدلیل کاهش رتبه جمعیتی شهر تبریز، هیچ نامی از شهر تبریز برده نشده است. اینجانب ضمن هشدار به هرگونه اقدام نابخردانه، غیرفنی و غیرعلمی در زمینه تغییرات تقسیمات سیاسی، از متولیان امر خواهشمندم در کلیه تصمیمات این چنینی، مجموعه شهری تبریز اعم از شهرهای سهند، اسکو، آذرشهر، ایلخچی، خسروشهر، باسمنج، سردرود، صوفیان و دهها سکونتگاه روستایی را با رویکردی آینده نگرانه با الویت حفظ شان و جایگاه شهر تبریز مدنظر قرار دهند تا مصداق «بیر دلی قویویا بیر داش سالار مین عقیللی چیخاداماز» نباشید.