تحقیق و تفحص از شرکت مس ایران کلید خورد!
تحقیق و تفحص از شرکت مس ایران کلید خورد!
با پیگیری جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، طرح تحقیق و تفحص از شرکت ملی صنایع مس ایران، با استقرار تیم های کارشناسی و بررسی در این شرکت کلید خورد.

به گزارش اویاقلیق“، برابر اخبار رسیده به این رسانه، طرح تحقیق و تفحص از شرکت ملی صنایع مس ایران به دنبال کوتاهی این شرکت در اجرای تعهدات قانونی و نیز اجرای برخی مصوبات ماه های اخیر کلید خورده است.

در همین راستا ظهر امروز جلسه نمایندگان استان آذربایجان شرقی در دفتر نیکزاد نائب رییس مجلس و با حضور فاطمی امین وزیر صمت و علی رستمی مدیرعامل شرکت مس ایران برگزار شده است.

گفته می شود در این نشست انتقادات شدیدی از سوی نمایندگان نسبت به عملکرد علی رستمی مطرح شده است که همراهی نیکزاد و وزیر صمت را به همراه داشته است.

حذف و برکناری نیروهای متخصص بومی و آذربایجانی از بدنه شرکت ملی مس ایران، کندی روند استقلال مس سونگون، تاخیر در تشکیل شرکت مس آذربایجان، تداوم بی توجهی ها به مطالبات منطقه ای، ناتوانی در اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری، ورود نیروهای تازه وارد و خارج از مجموعه به شرکت های تابعه مس، بلاتکلیفی طرح های توسعه مس سونگون و عدم تحقق تعهدات اجتماعی مس در آذربایجان، از جمله مهم ترین سرفصل های در حال پیگیری به عنوان مطالبات استانی و منطقه ای در قالب تحقیق و تفحص از شرکت مس ایران به شمار می روند.