کلاهبرداری به بهانه حراجی آنلاین ویژه شب یلدا
کلاهبرداری به بهانه حراجی آنلاین ویژه شب یلدا
رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی نسبت به کلاهبرداری به بهانه حراجی آنلاین ویژه شب یلدا در شبکه های اجتماعی هشدار داد و گفت: هموطنانی که خریدهای خود را بصورت اینترنتی انجام می‌دهند مراقب آگهی های جعلی ویژه شب یلدا باشند.

به گزارش اویاقلیق به نقل از فارس، محسن محمودی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد باتوجه به نزدیک شدن به آخر فصل پاییز و شب یلدا، کاربرانی که در فضای مجازی با تبلیغات و پیام هایی مانند جشنواره ویژه شب یلدا،تخفیفات ویژه و حراجی‌های آنلاین و یا سایر موضوعات مرتبط با موضوع مواجه شدند قبل از بررسی و صحت و سقم موضوع اقدام به پرداخت وجه نکنند.

وی تصریح کرد: مجرمان سایبری در تمام ایام سال سعی دارند با ترفندهای مختلف و مرتبط با ایام‌های اعیاد،سنتی و مذهبی با انتشار آگهی های جعلی و با درج تصاویری از انواع اجناس و تخفیفات ویژه نظرات کاربران فضای مجازی را جلب کنند تا بدین طریق از افراد کلاهبرداری نمایند.

 محمودی گفت: کاربران فضای مجازی در هنگام خریدهای آنلاین به این نکته حتما توجه داشته باشند که از پرداخت وجه به هرمیزان به عنوان بیعانه برای نگه داشت کالا خودداری کنند و در هنگام تحویل کالا حتما نسبت به بررسی اجناس اقدام کنند تا کالای کهنه یا خراب و یا دارای هر ایرادی را دریافت نکنند.

این مقام مسئول تاکید کرد:هموطنان از کلیک کردن برروی پیامک ها و تبلیغاتی که حاوی لینک بوده پرهیز کنند تا به درگاه های جعلی پرداخت هدایت نشده و از خالی شدن حساب بانکی خود جلوگیری بعمل آورند.

محمودی افزود:هموطنان برای هرگونه کمک و واریز وجه به نیازمندان به مناسب شب یلدا ، می‌توانند آن را از طریق نهادها و موسسات معتبراقدام به پرداخت نمایند و از واریز کمک‌های خود به حساب‌های نامعتبرخودداری کنند.

این مقام انتظامی از شهروندان و کاربران فضای مجازی خواست: در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  و یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با پلیس فتا درمیان بگذارید.