مساعدت مالی شهرداری تبریز به سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنائی
مساعدت مالی شهرداری تبریز به سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنائی
رئیس کمیسیون عمران و‌حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی تبریز از امضای طرح مساعدت مالی شهرداری تبریز برای جبران هزینه سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی خبر داد.

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط‌ عمومی شورای اسلامی کلانشهر تبریز، یاسین بجانی، دبیر شورای اسلامی شهر تبریز به عنوان طراح این طرح گفت : سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان در سال جاری با چالش های جدی مواجه شده بود که در این میان سرویس دانش آموزان استثنائی بدلیل مسائل خاص این دانش آموزان حالتی بحرانی پیدا کرده بود که خوشبختانه با همراهی اکثریت اعضای شورای شهر توانستیم گامی در جهت رفع مشکل مالی تامین سرویس این دانش آموزان برداریم.
وی با اشاره به اینکه این طرح یک فوریتی به امضای ۱۲ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز رسیده است افزود : هزینه ایاب و ذهاب در سال جاری به دلیل بالا رفتن هزینه‌های عمومی به معضلی اساسی برای خانواده‌های کم‌بضاعت تبدیل شده بود و شرکت‌های خدمت رسان سرویس مدارس در خصوص عقد قرارداد با مشکلات عدیده‌ای موجه گشته و خانواده‌ها نیز به طریق اولی، مجبور به انتقال فرزندان به مدارس و بالعکس گشته‌اند که این امر موجب صرف وقت و انرژی فراوان گردیده و ترافیک شهر را تشدید کرده است. این امر در خصوص مدارس استثنایی که مجبور به سرویس‌دهی خارج از حوزه خود می‌باشند، تبدیل به یک بحران شده است. به گونه‌ای که به عنوان مثال، کودکی از منطقه کرکج مجبور به رفتن به مدرسه‌ای در عباسی است و بالطبع هزینه ایاب و ذهاب و سرویس مدرسه وی بسیار بالاتر از هزینه‌های رایج خواهد بود. در حالی که آموزش‌وپرورش فقط تا سقف خاص و معینی توان کمک به این‌گونه موارد دارد. لذا با در نظر گرفتن این‌معضل، طرح اعمال مساعدت به دانش آموزان استثنایی با معلولیت‌های مختلف ذهنی و جسمی برای پرداخت بخشی از هزینه سرویس ایاب و ذهاب آنان را طراحی‌نمودیم.

بجانی مهمترین دلایل طراحی این‌طرح را وضعیت بحرانی و حاد سرویس ایاب و ذهاب کودکان استثنایی تبریز و خطر محرومیت از تحصیل بدلیل ناتوانی در انتقال از خانه به مدرسه و بالعکس عنوان کرد و ادامه داد : دغدغه اعضای شورا در مساعدت همه جانبه به جامعه معلولان، موجب گشته تا در شورای ششم گام‌های مثبت و مفیدی برای رفع مشکلات این عزیزان برداریم.

رئیس کمیسیون عمران و‌حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی با تاکید بر حمایت‌های صورت گرفته توسط شورای شهر، از پیگیری اعضای این شورا برای خدمت‌رسانی مناسب شهرداری به معلولان خبر داده و اظهار داشت: از سال گذشته اقدامات مختلفی صورت گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان به صدور پروانه رایگان تا ۱۲۰ متر، استفاده رایگان از اتوبوس، مترو، سینما، پارک حاشیه‌ای، موزه و…اشاره کرد.