ثبت سه رکورد منفی تاریخی تیم ملی فوتبال ایران با کارلوس کیروش !
ثبت سه رکورد منفی تاریخی تیم ملی فوتبال ایران با کارلوس کیروش !
" کارلوس کیروش " که با بلیط " دراگان اسکوچیچ " مربی نجیب و موفق برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی قطر عازم شده بود به مصداق " تا سه نشه بازی نشه " سه رکورد منفی تاریخی را با هزینه ی اعتبار ایران به نام خود ثبت کرد و با پس گرداندن افتخار پیروزی ایران در سال " 1998 " - با تعبیر " فاتح سیاسی جام جهانی " بعد از " 24 سال " به آمریکا ، ماموریت خود را به پایان برد!

اویاقلیق – ابوالفضل وصالی: با شکست یک بر صفر مقابل آمریکا علاوه بر اینکه کار تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر همچون ۵ دوره گذشته در همان مرحله ی مقدماتی به پایان رسید، بلکه حضور ایران با “کارلوس کیروش” در این بزرگترین رویداد جهانی فوتبال با ثبت دو رکورد منفی تاریخی توام گشت !

البته اولین رکورد منفی تاریخ فوتبال ایران با ” کیروش ” مربوط به شکست یک بر صفر چند سال پیش در رقابت های مقدماتی جام جهانی ” ۲۰۱۴ ” در مصاف با “لبنان “بود که با گل دقیقه ۲۸ “رضا عنتر “رقم خورد و تیم ایران نتوانست در ۶۰ دقیقه ی باقی مانده ی بازی نتیجه را تغییر دهد !

دومین رکورد منفی تاریخی تیم ملی فوتبال ایران شکست مفتضحانه ی ۶ بر ۲ مقابل انگلیس در مرحله ی اول رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بود که به عنوان سنگین ترین شکست تاریخ فوتبال ایران در پرونده ی این تیم به ثبت رسید !

و بالاخره سومین رکورد منفی تاریخی جناب ” کارلوس کیروش ” شکست مقابل تیم “آمریکا ” در جام جهانی قطر بود که به لحاظ تقابل سیاسی ریشه دار دو کشور اهمیت مضاعفی داشت و وی بر خلاف ادعای بعد از شکست محقرانه مقابل انگلیس مبنی بر اینکه « کار ما در جام جهانی با ” ولز ” شروع می شود » در عمل کار را با همان پیروزی دقایق واپسین برابر تیم ۱۰ نفره شده فوق به پایان برد و با شکست در برابر تیم آمریکا از جام خداحافظی کرد!

“کارلوس کیروش ” در حالی در یک برآیند “غیر اخلاقی ” از سوی “مهدی تاج ” رئیس فدراسیون فوتبال ایران به جای ” دراگان اسکوچیچ ” راهبر تیم به جام جهانی ، برای مربیگری تیم ملی فوتبال ایران برگزیده شد که انتخاب خود ” تاج ” به ریاست فدراسیون از باب اتهامات سنگینی که در قبال قرارداد پر خسارت و خیانت گونه با ” ویلموتس “علیه وی وجود داشت تعجب همگان را برانگیخته بود !

در هر حال ” کارلوس کیروش ” که با بلیط ” دراگان اسکوچیچ ” مربی نجیب و موفق برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی قطر عازم شده بود به مصداق ” تا سه نشه بازی نشه ” سه رکورد منفی تاریخی را با هزینه ی اعتبار ایران به نام خود ثبت کرد و با پس گرداندن افتخار پیروزی ایران در سال ” ۱۹۹۸ ” – با تعبیر ” فاتح سیاسی جام جهانی ” بعد از ” ۲۴ سال ” به آمریکا ، ماموریت خود را به پایان برد!