اهتمام شهرداری تبریز برای راه اندازی خط ۲ مترو
اهتمام شهرداری تبریز برای راه اندازی خط ۲ مترو
شهردار تبریز گفت: دو دستگاه حفاری " تی . بی . ام " در مسیر خط 2 مترو فعال شده است و امیدواریم تا پایان دوره ی شورای ششم مسیر مذکور احداث و در خدمت شهروندان قرار بگیرد.

اویاقلیق – ابوالفضل وصالی : شهردار تبریز در نشست رسانه ای با خبرنگاران از اهتمام مدیریت شهری و شورای شهر برای راه اندازی خط ۲ مترو تبریز در مسیر چهارراه امین – قراملک خبر داد.

وی گفت در این راستا دو دستگاه حفاری ” تی . بی . ام ” فعال شده است و امیدواریم تا پایان دوره ی شورای ششم قطعه ی مسیر مذکور تکمیل و در خدمت شهروندان قرار بگیرد.

وی ایجاد خط ” بی . آر . تی ” در حد فاصل میدان آذربایجان تا ورودی یوسف آباد در اتوبان پاسداران را هم از برنامه های در دست اقدام شهرداری ذکر کرد و گفت: در کنار این اقدامات اجرای طرح هایی مانند احداث ۳۵۰ کیلومتر فیبر نوری جهت هوشمند سازی چراغ های راهنمایی و رانندگی و ورود تدریجی ۳۵۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل شهری تبریز تا پایان سال مورد پیگیری جدی قرار دارد.

یعقوب هوشیار با اشاره به شناسایی ۷۷ پروژه ی راکد در سطح مناطق شهرداری خاطر نشان ساخت: تلاش می کنیم موانع رکود را مرتفع کرده و عندالزوم ادامه ی انجام این پروژه ها را به سازمان های داخل شهرداری محول کنیم که در این راستا یکی از پیمانکاران در حوزه پسماند خلع ید و یکی دیگر نیز در آستانه آن قرار دارد.

شهردار تبریز هم چنین با اشاره به تهیه نقشه های فاز ۲ شهرک خاوران و ارسال به شورای عالی شهرسازی اظهار امیدواری کرد با تصویب نهایی این طرح مشکل مالکان اراضی محدوده ی فوق مرتفع و زمینه ی توسعه ی شهرک فراهم شود.

وی موضوع انتقاد تند برخی اعضاء شورا از نحوه قرار داد با پیمانکار ” پارک حاشیه ای خیابان ها ” را اغراق آمیز توصیف کرد و افزود: در هر حال شرایطی برای تعدیل منافع فیمابین به پیمانکار تفهیم شده است که اگر مورد پذیرش قرار نگیرد از تمدید قرارداد که حدود ۱/۵ سال از زمان آن باقی مانده است خودداری خواهد شد.

یعقوب هوشیار ضمن انتقاد از عملکرد مدیریت سازمان فضای سبز خاطر نشان ساخت: احداث حداقل دو پارک محله ای در هر منطقه ی شهرداری های ۱۰ گانه ی کلان شهر تبریز مد نظر قرار دارد و در کنار آن احداث یک پارک فرا منطقه ای ۴۰۰ هکتاری نیز قطعی شده است و در ایضاً رفع مشکلات تملک جهت احداث یک پارک ۱۰۰ هکتاری دیگر برای جبران کمبود سرانه فضای سبز شهروندان درحال انجام است.

شهردار تبریز هم چنین در این نشست اجرای طرح پیاده راه سازی در فاصله ی میدان دانشسرا تا میدان شهداء را از طرح های قریب الوقوع شهرداری منطقه ۸ ذکر کرد و اظهار امیدواری نمود با اجرای آن ترافیک هسته ی مرکزی شهر کاهش پیدا کند اما این در حالی است که چند سال پیش اجرای طرح پیاده راه سازی در این منطقه به جهت قابل پیش بینی بودن راه بندان و ترافیک نفس گیر در خیابان های اطراف و ایجاد معضلات مضاعف از سوی استانداری متوقف شده بود و لاجرم این نگرانی در صورت اجرای طرح در مجاورت بزرگترین بازار سرپوشیده جهان که طبیعتاً فاقد امکان تردد خودرو می باشد برای شهروندان وجود دارد و مستلزم مطالعات بیشتر و تدابیر جایگزین است!

گفتنی است در این گونه نشست های رسانه ای مسوولان دستگاه های اجرائی ، کثرت حضور مدعیان خبرنگاری که به نظر می رسد اغلب بدون دغدغه ی خبررسانی و احیاناً به قصد دریافت کارت هدیه در جلسه حضور می یابند فرصت گفت و شنود جامع و طرح مسائل و مشکلات مورد مطالبه ی شهروندان و دریافت پاسخ برای آن سلب می شود و نشست های شهرداری از جهت بازتر بودن دست مدیریت این ارگان در اهداء چنین هدایایی به طریق اولی بیشتر به این مشکل مبتلاست و لاجرم ساماندهی سیاهی لشکر موجود در فضای رسانه ای و باز تعریف فعالیت حرفه ای خبرنگاری را از سوی متولیان امور ضروری می نماید و حداقل منع حضور جمع زیادی از خبرنگاران در نشست های رسانه ای مدیران شهرداری که عموماً در استخدام بخش های مختلف این ارگان می باشند به حل مساله تا حدود زیادی کمک می کند !