بدهی ۹۹ هکتاری شهرداری تبریز در شهرک خاوران !
بدهی ۹۹ هکتاری شهرداری تبریز در شهرک خاوران !
رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی تبریز تصویب ایجاد سامانه ی شفاف سازی در شهرداری تبریز را یکی از دستاوردهای مهم شورای ششم تبریز توصیف کرد.

به گزارش اویاقلیق، روح الله رشیدی گفت: با راه اندازی سامانه ی شفاف سازی در شهرداری تبریز تمام فعالیت های شهرداری از ریز تا درشت در دسترس شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: نامحرم پنداری مردم منجر به فساد و موجب اتلاف منابع می گردد و نقش رسانه ها نیز به عنوان نمایندگان افکار عمومی در نظارت و نقد عملکرد مسوولان در راستای شفاف سازی واجد اهمیت است .

عضو شورای اسلامی کلان شهر تبریز در ششمین نشست رسانه ای خود ضمن ابراز رضایت از عملکرد شهردار در سروسامان دادن به وضعیت پروژه های راکد و پیگیری مطالبات شهری افزود : پیشرفت در حوزه ی حمل ونقل عمومی در دوران مدیریت جدید شهری محسوس بوده است و علاوه بر تقویت ناوگان اتوبوس رانی به زودی خط یک مترو تبریز نیز تا ایستگاه لاله به بهره برداری خواهد رسید.

وی در همین حال با انتقاد شدید از قرارداد مبهم و خائنانه پیمانکار پارک حاشیه ای خیابان های شهر گفت: اکثریت اعضاء شورا بر مفاد این قرارداد غیر شفاف شهرداری با شرکت ” آذرپارک ” به شدت انتقاد دارند و موضوع آن جهت رسیدگی به مراجع قضائی ارسال شده است .

روح الله رشیدی هم چنین بدهی ۹۹ هکتاری شهرداری به مردم را در شهرک خاوران یکی از چالش های مهم شورای شهر ذکر کرد و خاطر نشان ساخت: شهرداری تبریز در ادوار گذشته به میزان فوق الذکر قرارداد واگذاری زمین مازاد بر مالکیت خود به مردم صادر کرده است که باید چاره ای برای حل این مشکل پیدا شود .

در این نشست موضوع درج شعری با مفاهیم ضد و نقیض در هامش تابلوهای راهنمای واقع در مدخل پارک تاریخی ائل گلی تبریز که عکس و لقب جعلی ” سلطان شعر جناس ایران ” نیز در پسوند نام شاعر قید شده است مطرح و قرار شد موارد مذکور بطور جدی پیگیری شود.