آذربایجان شرقی میزبان اولین دوره منطقه‌ای آموزشی تشکیلاتی دادرس پیشرفته
آذربایجان شرقی میزبان اولین دوره منطقه‌ای آموزشی تشکیلاتی دادرس پیشرفته
اولین دوره آموزشی تشکیلاتی دادرس پیشرفته در استان آذربایجان‌شرقی و شهرستان مراغه با حضور جوانان ۶ استان و مسئولین کشوری و شهرستانی کلید خورد.

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی، آئین افتتاحیه اولین دوره منطقه‌ای آموزشی_تشکیلاتی دادرس پیشرفته به میزبانی استان ادربایجان‌شرقی با حضور اعصای جوانان استان‌های اردبیل، آذربایجان‌شرقی، زنجان، همدان، قزوین و البرز برگزار شد.

در این مراسم دکتر اسدیان فرمانداری ویژه شهرستان مراغه ضمن خیرمقدم به میهمانان ابراز کرد: برگزاری چنین نشست های علمی با محوریت آموزش؛ از بروز بحران‌ها و عوامل مهم آسیب زا پیشگیری می کند.

اسدیان ادامه داد: اگر تدابیر و پیش‌بینی‌های لازم قبل از حوادث اندیشیده شود، پیامدهای منفی حاصل از آن قابل مدیریت و کنترل است.
وی افزود: اگر اهتمام لازم نسبت ب آموزش انجام شود؛ تلفات و صدمات ناشی از حوادث به حداقل می‌رسد.

فرماندار ویژه شهرستان مراغه با تاکید بر تشکیل خانه‌های هلال و استفاده از ظرفیت بخشداری‌های شهر علم و فرهنگ و هنر جهت ارائه آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه تصریح کرد: با وجود این نشست ها و رویدادهای آموزشی، مشکلات بسیاری در آینده مرتفع می‌گردد؛ چرا که صحنه مدیریت حوادث، مهم‌ترین عامل در سوانح است.

جوانان همواره در مسیر ممارست و پیشرفت

حجت الاسلام عبدالحمید واعظی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی در آئین افتتاحیه این دوره از اردوهای منطقه‌ای بیان کرد: این جلسه، جلسه توانمندسازی‌ست، اگر نمی‌شود حوادث طبیعی را پیش‌بینی کرد، در عوض می‌توان مدیریت کرد.
وی اضافه کرد: علم بشر به سمت ارتقا و پیشرفت است تا جایی که زلزله و سیل همچون خسوف و کسوف که رویدادهای طبیعی‌ و قابل پیش‌بینی‌ست، پیش‌بینی و تمهیدات لازم اندیشیده شود.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با بیان اینکه جوانان همواره در میدان تمرین و ممارست هستند، تشریح کرد: صلیب سرخ یک مجموعه مردمی‌ست که داوطلبانه و با ظرفیت‌های انسانی اداره می‌شود.

او در پایان یادآور شد: جمعیت هلال احمر ایران با همدلی و یاریگری که از رسالت‌های اصلی این مجموعه است، باعث ارتقا و گستردگی فعالیت‌های این جمعیت نسبت به کشورهای دیگر شده است.

کمک به همنوع، رسالت تاریخی و فطری ماست

دکتر حمید منجم مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی بعنوان میزبان این اردوی آموزشی در آئین افتتاحیه ضمن تشکر از حضور و استقبال جوانان از این آموزه‌ها گفت: جمعیت هلال احمر هویت و ماهیت فعالیتش را از مردم می‌گیرد.

منجم در ادامه افزود: سیره علوی ما مسلمانان دو نکته حائز اهمیت دارد اینکه حضرت فاطمه (س) غذای خود را و حضرت علی (ع) انگشتر خود را به نیازمند می‌بخشند و با الگو سازی این بشردوستان تاریخ، می‌توان محور فعالیت های فرهنگی و اجتماعی سازمان جوانان هلال احمر را مشخص کرد.

وی در خاتمه بیاناتش خدمت بی منت اعضای هلال احمر را مبارک دانست و تداوم این خدمات را با بصیرت خواستار شد.

جوانان؛ محور حرکت

دکتر سلمانیان معاون استانداری آذربایجان‌شرقی نیز یکی دیگر از سخنرانان این افتتاحیه، ضمن بیان کنش‌گری نسل جوان خاطرنشان کرد: اگر جوانان نبودند در ساختار ثابت و فرسوده گیر می‌افتادیم.

وی ادامه داد: بعنوان مثال اگر کسی در زندگی با مهارت‌های کنترل خشم، آشنا نیست، یعنی آموزش‌های ما غیرنافع بوده و مستلزم جایگزینی آموزش‌های غیرنافع و غیرضروری با آموزش‌های نافع همچون آموزه‌های کاربردی هلال احمر است.

دکتر سلمانیان با یادآوری این نکته که سن جوانی در فرهنگ‌ها و جغرافیاهای مختلف، متفاوت است گفت: حوزه جوانان جمعیت هلال احمر کشور ما از ۵ الی ۳۵ سالگی را شامل می‌شود که مخاطب آموزش‌های مفید و نافع این جمعیت هستند و پیشرفت کشور مرهون جوانان و تصمیمات خلاقانه آنان است.

وی در پایان با جمله مقام معظم صحبت‌های خود را پایان داد: محافظه‌کاری قتل‌گاه انقلاب است.

جوانان در خط مقدم خدمت به مردم

دکتر سیدعلی منیری معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در افتتاحیه این دوره از اردوهای منطقه‌ای گفت: آذربایجان‌شرقی بعنوان شهر اولین‌ها، این بار نیز بعنوان اولین میزبان اردوهای منطقه‌ای بعد از کرونا انتخاب شده است.

دکتر منیری افزود: در روزهای پراسترس کرونا، جوانان هلال احمر در مبادی شهرها لباس خدمت به تن کردند و ۱۴ میلیون دوز واکسن کرونا تزریق کردند و اعتلای نام سازمان جوانان، مدیون این شجاعت‌ها و دلیری‌های اعضای جوان هلال احمر است.

وی تصریح کرد: در منازعات و درگیری‌ها و تنش‌ها، زبان حکمت و محبت می‌تواند مرتفع کننده باشد که جوانان این سازمان پیشتازان و پیشگامان این خصائل نیکو هستند.