امپراطوری دروغ در ورزش
امپراطوری دروغ در ورزش
فارسی صحبت می‌کنند و ادعای ایرانی بودن دارند اما تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا مردم ایران شاد نباشند، حتی در ورزش؛ البته سابقه عداوت این عده بسیار طولانی‌تر از چند هفته اخیر است.

به گزارش اویاقلیق به نقل از فارس، به فکر حذف ایران از جام‌جهانی فوتبال هستند، نمی‌خواهند شادی مردم ایران را ببینند، آن‌هایی که هفته‌ها است پمپاژ ناراحتی و غمگینی بر چهره مردم ایران پاشیده‌اند. آن‌هایی که امروز نمی‌خواهند ۸۵ میلیون ایرانی خوشحال باشد و سرافراز از اینکه به عنوان اولین تیم آسیایی به جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کرده، پیش از این سر سلامت و جان ایرانی‌ها در زمان شیوع کرونا معامله کرده بودند.

به تازگی عده‌ای که از ایرانی بودن تنها فارسی صحبت کردن آن را یدک می‌کشند، کمپینی به راه انداخته‌اند تا مثلاً ایران را از جام جهانی حذف کنند، این افراد در شبکه سعودی‌ها (اینترنشنال)که تا ابتدای امسال فقط ۴ هزار و ۲۸ یمنی را کشتند، می‌نشینند و ایران را نظام کودک‌کش! خطاب می‌کنند.

 خنده‌دارتر آنکه مسیح علینژادی که تعداد قراردادهای او با آمریکایی‌ها به بیش از ۱۱ صفحه می‌رسد، حرف از کمک خیّرین برای پرداخت پول وکلای پرونده حذف ایران از جام جهانی می‌زند.

* دشمنی با مردم ایران در زمان کرونا

البته این اقدامات ضدایرانی برای ایرانیان موضوع جدیدی نیست؛ جایی که در روزهای وحشتناک شیوع کرونا هیچ تلاشی برای رسیدن واکسن به ایران نکردند و همین شبکه سعودی اینترنشنال حتی مانع از ورود واکسن به ایران شد.

* ایرانی‌های که تحریم ایران هستند

یا در نمونه دیگر علناً این افراد خودفروخته خواستار تحریم ایران شدند و در نمونه‌هایی که در هیچ کجای جهان یافت نمی‌شود، مردم را به احتکار کالاها و مواد اولیه تشویق کردند.

در کنار همه این استانداردهای دوگانه بد نیست به شایعات و فضاسازی‌های رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان معاند، علیه ورزش ایران بیاندازیم:

* دروغ  CNN آمریکا در روز روشن

سایت CNN آمریکا در ادامه خبرسازی‌ها و هجمه علیه فوتبال ایران، در گزارشی عنوان کرد که گروهی از افراد خواستار تعلیق فدراسیون فوتبال هستند و می‌خواهند تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی حذف شود.

CNN نوشت در نامه‌ای که از سوی شرکت حقوقی اسپانیایی تنظیم شده است، علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا زیر آن را امضا کردند، مطلبی که دروغ بودن آن پس از مدتی برملا شد. و حتی علی دایی به تازگی با عصبانیت اعلام کرد: «بی‌خود کردند اسم من را در درخواست حذف از جام جهانی آوردند».

* دروغ علیه دروازه بان سپاهان

بار دیگر مدعی شدند که پیام نیازمند به دلیل مطلب اعتراضی از حضور در تمرینات منع شده درحالی که وی در تمرینات حاضر شد و حتی در بازی اول هم بازی کرد.

* انصراف فغانی از داوری جام جهانی با لباس ایران

در نمونه دیگر مدعی شدند که علیرضا فغانی در جام جهانی قطر برای ایران قضاوت نخواهد کرد، این درحالی است که علیرضا فغانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، این ادعا را تکذیب کرد.

* سابقه اینترنشنال در دشمنی با ورزش ایران

البته سابقه تحریم ورزش ایران توسط رسانه‌های دشمن، به این چند روزه محدود نمی شود. رسانه سعودی اینترنشنال مدت‌هاست تلاش می‌کند تا ورزش ایران مورد تحریم مجامع جهانی قرار دهد.

* طلاهای ایران باید به کام ایرانیان تلخ شود

در المپیک ۲۰۲۰ هم کمرنگ کردن و به حاشیه کشاندن موفقیت‌های ورزشکاران ایرانی در دستور کار اصلی رسانه‌های معاند قرار داشت. این هجمه‌ها با کسب اولین مدال طلای ایران توسط جواد فروغی آغاز شد. اینترنشنال و کاربران معاند فضای مجازی  سعی کردند که این مدافع سلامت کشورمان را که مدتی در جبهه‌های حق علیه باطل مقابل داعشیان ایستادگی کرد را تروریست خطاب کنند. آنها حتی تا پس گرفتن مدال طلای المپیک از وی هم پیش رفتند.


اینترنشنال سعودی تمام تلاش خود را به کار گرفت تا مدال طلای المپیک ایران پس گرفته شود

در همین المپیک، به ازای هر مدال طلایی که ورزشکاران ما کسب کردند، رسانه‌های معاند به یک بهانه‌ای سعی کردند تا موفقیت ایرانیان را زیر سوال ببرند.

* حمایت از  چهره مغضوب ورزش ایران

اساساً این رسانه ها با هر شخص و فردی که علیه ایران فعالیت کند، ارتباط می‌گیرند و از آن حمایت می‌کنند. به عنوان مثال سعید ملایی که با اقداماتش زمینه تعلیق جودوی ایران را پیش گرفت یکی از چهره‌های ثابت این شبکه‌ها است.

* نوید افکاری، چهره مورد علاقه ضدانقلاب

در نمونه دیگر، نوید افکاری کشتی‌گیر سابقی که کارمند اداره آب را با چاقو به قتل رسانده بود و به دست قانون سرده شد هم سوژه مورد علاقه این شبکه ها بود. آن‌ها حتی برای قهرمان نشان دادن وی و تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی، تصویر او را روی عکسی از  حسن یزدانی قهرمان ملی ایران، فتوشاپ کردند.

*  وقتی که نقاب‌ها می‌افتد

بی بی سی فارسی هم بارها کینه پنهان خود از موفقیت ورزشکاران ایرانی علنی کرد، چه زمانی که مانند سایر فارسی زبانان معاندموفقیت ایرانی‌ها را بایکوت کردند چه در مواقع دیگر که علناً پمپاژ ناامیدی کرده است.