استفاده از بورس برای تامین هزینه‌های مترو
استفاده از بورس برای تامین هزینه‌های مترو
شهردار تبریز بر اشتراک گذاری تجربیات موفق بین کلانشهرها تاکید کرده و گفت: باید توافقی بین کلانشهرها وجود داشته باشد تا در حوادث مربوط به مترو به صورت تکلیف‌مدارانه برخورد کنند.

بیداری آذربایجان: یعقوب هوشیار صبح امروز در نشست اعضای اتحادیهشهرداری تبریزهای کشور و حمل و نقل و ترافیک به میزبانی شهرداری تبریز اظهار کرد: موضوع ترافیک، هوای پاک و بحث‌هایی که در انرژی اهمیت پیدا کرده بر کسی پوشیده نیست و اکثر کشورها به این سمت حرکت کرده اند و در این راستا یکی از محورهایی که در حوزه انرژی، هوای پاک و ترافیک، می‌تواند کمک کند، مترو است.

وی افزود: مترو، از پرهزینه ترین بخش‌های مدیریت شهری است ولی با این حال نتیجه اقدامات شهرداری‌ها در پروژه‌های قطار شهری در سطح جامعه و افکار عمومی چندان پررنگ نیست.

هوشیار گفت: متأسفانه پروژه‌های مترو در اکثر کشورها به دلیل هزینه‌بر بودن در زمان و موعد مشخص به بهره برداری نرسیده است.

شهردار تبریز عنوان کرد: دولت می‌تواند از توان شهرداری ها برای ارائه خدمات خود به مردم بهره مند شود و از یک سو، آمادگی خود را برای پوشش ارائه خدمات اعلام کرده است.

وی بیان کرد: یکی از موضوعات اساسی خطوط مترو، بحث تأمین مالی است که معتقدم روش های جدید و قابل وصول تر تأمین مالی وجود دارد چراکه الگوهای مالی مناسبی در صندوق ها ایجاد شده و اگر ظرفیت های بورس با حمایت دولت و بسترسازی بانک مرکزی انجام گیرد، می‌توان مدل های جدید را در قالب همین پیشنهاد به دولت ارائه کرد.

هوشیار با تأکید بر ایجاد اشتراک بین کلانشهرها افزود: در مواقع بحران، باید توافق بین کلانشهرها بخصوص  کلانشهرهایی که در حوزه قطار شهری فعال هستند منعقد شود تا شهرها در مواقع بحران تکلیف مدارانه برخورد کنند.

شهردار تبریز اظهار کرد: در صورت توافق در حوزه حمل و نقل بخصوص قطار شهری، در مواقع وجود بحران، تکالیف سایر شهرها در رابطه با حادثه به وجود آمده می‌تواند مشخص شود تا در این حوزه ورود کنند.