اشتغال زایی ۶۰۰ نفری شرکت های دانش بنیان در آذربایجان شرقی
اشتغال زایی ۶۰۰ نفری شرکت های دانش بنیان در آذربایجان شرقی
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از اشتغال زایی ۶۰۰ نفری شرکت های دانش بنیان در آذربایجان شرقی خبر داد.

بیداری آذربایجان: سورنا ستاری ظهر سه شنبه در بازدید از شرکت‌های دانش بنیان تبریز و آئین انعقاد تفاهم نامه کارخانه نوآوری شهرداری تبریز به خبرنگاران گفت: حسن بزرگ تبریز وجود شرکت‌های بزرگ صنعتی است، برای درگیر شدن آنها به دانش بنیان‌ها مشوق‌های خوبی در نظر داریم.

وی با اشاره به اینکه امکانات و اختیارات خوبی برای استانداران و دانش بنیان‌ها وجود دارد تا بتوان در تبریز شرکت‌های بزرگی را با دانشگاه‌ها همراه کرد، افزود: اعتبارات مالی، اعتبارات مالیاتی و سرمایه گذاری در صندوق‌های خطرپذیر از جمله مشوق‌ها به شرکت‌های صنعتی است تا به موضوع دانش بنیان ورود کنند.

ستاری لازمه توسعه دانش بنیان‌ها در کشور را فرهنگ سازی همه جانبه در جامعه برشمرد و افزود: در این راستا باید فرهنگ عمومی استان‌ها ارتقا یابد و فرهنگ اداری و ساختاری همه در این جهت کار کنند.

وی واگذاری اختیارات زیاد به استان‌ها، ایجاد و راه اندازی صندوق‌های پژوهش و فناوری جدید و تقویت آنها به منظور تحول در نظام مالی را از مزیت‌های مهم قانون جدید شرکت‌های دانش بنیان اعلام کرد.

ستاری سپس ادامه داد: معافیت‌های مالیاتی و اختیارات خوب به پارک‌های علمی و فناوری از دیگر ویژگی‌های قانون جدید است.

ستاری با بیان اینکه روند توسعه شرکت‌های دانش بنیان آغاز شده است، گفت: ما این روند را تسریع می‌کنیم و اعتبارات لازم را در اختیار آنها قرار می‌دهیم. مشکلات بانکی شرکت‌های دانش بنیان نیز با قانون جدید در حال رفع است.

وی اظهار داشت: این قانون توسط ریاست جمهوری در خرداد ماه تهیه و آئین نامه‌های اجرایی آن نیز تدوین شده است که با اجرای آن به زودی شاهد تحولات عمیق در این زمینه خواهیم بود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور درخصوص انعقاد تفاهم نامه کارخانه نوآوری شهرداری تبریز نیز گفت: از انتخاب و رویکرد شهردار تبریز برای تأسیس کارخانه نوآوری قدردانی و تشکر می‌کنم چرا که این اقدام باعث سنگین شدن مسئولیت و وظیفه ما در معاونت علمی و فناوری است.

ستاری خاطرنشان کرد: در مسیر راه اندازی کارخانه نوآوری شهرداری تبریز نیز قول می‌دهیم هر گونه کمکی از دست ما در معاونت علمی و فناوری بر بیاید انجام دهیم. امیدوارم تبریز مثل گذشته در حوزه دانش بنیان پویا و درخشان عمل کند.

گفتنی است تفاهم نامه راه‌اندازی کارخانه نوآوری شهرداری تبریز مابین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهرداری تبریز ظهر امروز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، سردار عابدین خرم استاندار آذربایجان‌شرقی، روح الله متفکرآزاد نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی، یعقوب هوشیار شهردار تبریز، اعضای شورای اسلامی شهر، جمعی از مسئولان و مدیران برگزار شد.