رونمایی از پوستر جشنواره ملی عکس خانه در تبریز
رونمایی از پوستر جشنواره ملی عکس خانه در تبریز
پوستر جشنواره ملی عکس خانه به همت شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال‌غرب ، با حضور شهردار تبریز و عضو هیات مدیره بانک مسکن کشور رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار بیداری آذربایجان، در آئین رونمایی از پوستر جشنواره ملی عکس “خانه”،  شکری مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال‌غرب و رییس ستاد برگزاری جشنواره ملی عکس خانه گفت: رسالت ما ساخت مسکن برای مردم محدوده جغرافیایی شرکت است و در این راستا باید یک دیدگاه مفهومی برای موضوع خانه تعریف شود. مسکن در ایران خانواده محور است در حالی که در غرب انسان محور است.

شکری افزود: امروزه، خانه به کالای مصرفیِ سودآور تبدیل شده است، اما واقعیت این است که مصالح و حیاتِ جامعه و ارتباط هایی که این فضا دارد، چنین نگاهی را برنمیتابد.

رئیس ستاد برگزاری این جشنواره ادامه داد: شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب (سهامی عام) در راستای بازشناسی، معرفی و ادراک دوباره ی معنا و مفهومِ “خانه”، تبیین مفاهیم سکونت، ارتقاءِ کیفیت زندگانی، ایجاد حس تعلقِ مکانی و بازگشت به خود و یافتنِ هویتِ خودی و خانگی، جشنواره ی عکس “خانه” را برگزار میکند.

شکری گفت: باید از هنر و عکاسی برای ثبت اتفاقات و دیدگاههای مربوط به خانواده محور بودن مسکن استفاده کنیم تا بتوانیم به برنامه ریزی درستی در زمینه کالبدی مسکن دست پیدا کنیم و در راستای ارتقای کیفیت زندگی ساکنان قدم برداریم.

در این نشست فاضل نیا عضو هیئت مدیره بانک مسکن کشور نیز گفت: مسکن نیاز قطعی و اولیه بشر بوده و علاوه بر محل زیست، باید محلی برای آرامش بوده و بر اساس اهداف این جشنواره، هنر عکاسی نیز باید در راستای رسیدن به این آرمان و هدف عمل نماید.

وی افزود: پروژه آیمان شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال‌غرب در تبریز باید نمونه کاملی از تغییر پارادایمی در مسکن اجتماعی باشد تا بتواند بخش کوچکی از مشکلات شهر تبریز را حل کند.

عضو هیئت مدیره بانک مسکن کشور ابراز امیدواری کرد تا باتوجه به استقبال عکاسان و هنرمندان اعتبار بیشتری در اختیار شرکت مسکن شمال‌غرب جهت اعطا به هنرمندان قرار بگیرد.

متقی دبیر این جشنواره نیز گفت: خانه یک هویت و یک حس آرامش است و عکاس ها در این جشنواره باید از احساس تعلق به خانه عکس بگیرند.

متقی افزود: شهروندان می توانند با گوشی موبایل خود در موضوعات جشنواره عکاسی کرده و در این جشنواره شرکت کنند.

دبیر جشنواره ملی عکس خانه با اشاره به ۳ بخش این جشنواره گفت: این جشنواره در ۳ بخش خانه ، معماری مدرن در ایران و بخش ویژه موضوعات مرتبط با بناها و زندگی در پروژههای مسکونی اجرا شده توسط شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب در استان های آذربایجانشرقی، آذربایجانغربی، زنجان و اردبیل برگزار می شود.

دبیر این جشنواره یادآور شد: هدفِ جشنواره، دریافت عکس های مستند از تمام فضاها و رویدادهای مرتبط با خانه، مانند آشپزخانه، اتاق نشیمن، پذیرایی، سرسرا، پستو،انباری، ایوان، حیاط، خانه باغ، محله، پیوستار محیطیِ خانه …. و خودِ زندگی خانگیِ ایرانی بوده و عکس های ارسالی به هر سه بخشِ جشنواره باید در ارتباط با چگونگی و کیفیت زیست در خانه ها و شیوههای معماری و ابنیه ی ایرانی (سنتی یا مدرن) باشند.

متقی در پایان گفت: شرکت در این جشنواره برای تمامی عکاسان و هنرمندان ایرانی آزاد است و هنرمندان عزیز می توانند آثار خود را تا ۳۱ شهریور ماه به دبیرخانه این جشنواره ارسال و جهت کسب اطلاعات بیشتر به تارنمای شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغربmaskanco.azar.ir مراجعه کرده و یا با شماره تماس ۰۹۱۴۲۷۷۷۶۶۰ و صفحه اینستاگرام hnpfestival1st در ارتباط باشند.