فوت ۲۲۷ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در آذربایجان شرقی
فوت ۲۲۷ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در آذربایجان شرقی
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌ شرقی با اشاره بر بهره‌برداری از ۸۲ طرح در هفته دولت گفت: ۵۵ درصد تصادفات جاده‌ای به علت واژگونی و سرعت غیر مطمئنه است و طی ۴ ماهه نخست سال جاری، ۲۲۷ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

بیداری آذربایجان: اروجعلی علیزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۸۲ طرح در هفته دولت سال جاری مورد بهره‌برداری خواهد گرفت.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌ شرقی ادامه داد : ۱۴۱ پروژه راه روستایی به طول ۷۶۵ کیلومتر در استان آذربایجان شرقی با اعتبار بالای یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در دست اجراست.

علیزاده با اشاره به وجود ۱۴ نقطه حادثه خیز در استان آذربایجان شرقی افزود : اعتبارات سال جاری متناسب با پیشرفت ابلاغ شده در حال جذب بوده و  نزدیک بر ۱۶ اکیپ در محورهای مواصلاتی مشغول به عملیات آسفالت ریزی هستند.

وی بیان کرد : حوزه حمل و نقل بسیار حساس و مهم است و به طور مستقیم با معیشت و ارزاق و نیازهای اساسی مردم سر و کار دارد.

علیزاده افزود : به طور متوسط از شهریور  ماه سال گذشته تا کنون، ۲۲ میلیون تن بار جابجا شده است که ۱ و نیم میلیون تن از آن، نهاده‌های دامی و کالاهای اساسی است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌ شرقی توضیح داد : پایانه مرزی جلفا و نوردوز جزو پایانه‌هایی است که با شیوع ویروس کرونا تعطیل نشد.

وی افزود : در حوزه فنی، مهم‌ترین ماموریت ما بحث آی تی، مانیتورینگ و هوشمند سازی جاده‌ای است که ۹۴ دستگاه تردد شمار، ترددهای طول شبکه جاده‌ای را رصد می‌کند به طوری که از شهریور سال گذشته شهریور سال جدید، بیش از ۳۵۰ میلیون تردد ثبت شده است.

علیزاده ادامه داد : ۱۰۰ دوربین ثبت تخلفات در طول محور مواصلاتی وجود دارد که ۴۲ دستگاه دیگر نیز از شهریور سال گذشته تا شهریور سال جدید نصب شده است.

وی گفت : در سال جاری ۶ مجتمع مسکونی رفاهی به ۵۱ مجتمع اضافه شده است که در این میان، ۳۲ مجتمع مسکونی رفاهی نیز در حال ساخت می‌باشد.

علیزاده با اشاره بر کاهش ۱۵ درصدی فوتی‌ها در تصادفات جاده‌ای نسبت به مدت مشابه ادامه داد : در طی ۴ ماهه نخست سال جاری، ۲۲۷ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌ شرقی بیان کرد: با سفر ریاست جمهوری به استان آذربایجان شرقی ، ۲ هزار میلیارد به این حوزه تخصیص یافته است.

وی در پایان افزود : ۵۵ درصد تصادفات رانندگی بر اثر واژگونی، عدم دقت و سرعت غیر مطمئنه است.