۳ فوتی و ۱۲۱ بستری جدید در ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان شرقی
۳ فوتی و ۱۲۱ بستری جدید در ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان شرقی
رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با توجه به افزایش آمار مبتلایان و بستری‌ها، افراد باید در اماکن بسته حتما از ماسک استفاده کنند

بیداری آذربایجان: سیمین خیاط زاده اظهار کرد: ۴۲۸ نفر در کل بیمارستان‌های موجود در استان آذربایجان شرقی بستری شده‌اند که طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۱ نفر بر تعداد بستری‌ها افزوده شده است.

وی افزود : طی یک هفته گذشته، ۲۰۰ موارد سرپایی، ۱۱۰ مورد بستری و افزایش دو برابری موارد نمونه گیری مثبت را شاهد بوده‌ایم که این آمار نشان دهنده این است که وضعیت رو‌ز به روز وخیم‌تر می‌شود.

خیاط زاده با اشاره به نبود شهرستان آبی در استان آذربایجان شرقی گفت : در حال حاضر ۴ شهرستان قرمز در استان آذربایجان شرقی وجود دارد و برخی از شهرستان‌ها نیز در وضعیت نارنجی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به فوت ۳ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته افزود : با توجه به افزایش موارد سرپایی و برگزاری مراسمات عزاداری در ماه محرم، افراد علامت دار نباید در هیأت‌های عزاداری حضور یابند.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیان کرد : افرادی که در مکان‌های بسته حضور می‌یابند حتما باید از ماسک استفاده کنند.

خیاط زاده گفت : افراد بالای ۱۸ سال باید نسبت به تزریق دوز چهارم کرونا اقدام کنند و هم‌چنین افرادی که ۶ ماه از تزریق دوز سوم واکسن کرونا آنها سپری می‌شود باید دوز چهارم واکسن کرونا را تزریق کنند.

وی در پایان افزود: شهروندان می‌توانند برای تزریق واکسیناسیون به تمام مراکز بهداشتی، درمانی شهری و روستایی مراجعه کنند.