رکود کسالت بار پروژه های مشارکتی شهرداری تبریز !
رکود کسالت بار پروژه های مشارکتی شهرداری تبریز !
چه در دوره ی شورای پنجم و چه در شورای فعلی پیگیری های چندانی برای رفع ابهام از چرائی رکود کسالت بار و عملیات فرسایشی این پروژه ی " آیسان "و سرنوشت سهم شهرداری در آن انجام نگرفته است و چنین به نظر می رسد که احیاناً واگذاری سهم شهرداری به بانک شهر و اختلافاتی که این بانک با شریک خصوصی دارد موجب راکد ماندن عملیات احداث می باشد!

بیداری آذربایجان – ابوالفضل وصالی: پروژه ی ” آیسان ” در نفطه ی مرکزی شهر یکی از قدیمی ترین پروژه های مشارکتی شهرداری تبریز با بخش خصوصی محسوب می شود که تقریباً یک دهه از شروع عملیات اجرائی پر حرف و حدیث آن سپری شده است و علیرغم تغییر چند استاندار و شهردار و سه دوره شورای شهر همچنان در رکود به سر می برد !

البته در مورد این پروژه که در تابلوی شناسائی تعداد طبقات آن ۳۸ اعلام شده است حرف و حدیث های مختلفی اعم از بده بستان های پشت پرده بین سرمایه گذار و برخی مدیران از جمله شایعه ی دریافت چند قطعه زمین ویلائی در شمال کشور از  سهام دار بخش خصوصی در قبال امتیازات مضاعفی مطرح بود که از صحت و سقم آن اطلاعات دقیقی منتشر نشده است و آنچه در ظاهر امر برای شهروندان مشخص می باشد رکود مشهود عملیات اجرائی پروژه می باشد !

نکته ی سوال برانگیز اینکه چه در دوره ی شورای پنجم و چه در شورای فعلی پیگیری های چندانی برای رفع ابهام از چرائی رکود کسالت بار و عملیات فرسایشی این پروژه ی بزرگ و سرنوشت سهم شهرداری در آن انجام نگرفته است و چنین به نظر می رسد که احیاناً واگذاری سهم شهرداری به بانک شهر و اختلافاتی که این بانک با شریک خصوصی دارد موجب راکد ماندن عملیات احداث می باشد!

در هر حال جا دارد مدیریت شهرداری و شورای شهر در قبال تاخیر طولانی احداث این پروژه در مرکز شهر و تعیین تکلیف آن اقدام موثری به عمل آورند . گفتنی است یکی دیگر از پروژه های مشارکتی بلند مرتبه ی تجاری ، خدماتی شهرداری منطقه ۵ تبریز با سرمایه گذار بخش خصوصی در ضلع شرقی میدان شهید فهمیده قرار دارد که چندین سال است به دلیل اختلاف طرفین بصورت نیمه تمام رهاشده و جلوه ی زشتی به این نقطه از شهر تحمیل کرده است !