بیمه رایگان درمانی و سلامت برای افراد نیازمند
بیمه رایگان درمانی و سلامت برای افراد نیازمند
مدیر کل سلامت وامور اجتماعی گفت: در راستای فرامین مقام معظم رهبری در خصوص توانمند سازی محلات کم برخوردار و حمایت ویژه از نیازمندان این محلات و همچنین پیرو سیاست های ابلاغی کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طرح محرومیت زدایی و توانمندسازی اجتماعی در شهرداری تبریز با مشارکت بیمه سلامت اجرا می گردد.
به گزارش بیداری آذربایجان: با هماهنگی های به عمل آمده با اداره بیمه سلامت استان آذربایجان شرقی جهت پوشش کامل بیمه در محلات کم برخوردار و سایر نقاط مختلف شهر، نشستی در اداره کل سلامت وامور اجتماعی با حضور مدیر کل این مجموعه محمد حسین حسن زاده و مدیر کل بیمه سلامت وحید مجیدی و جمعی از مسئولین این دو مجموعه برگزار شد.
محمد حسین حسن زاده مدیر کل سلامت شهرداری تبریز اظهار داشت : جمعیت مورد هدف را شناسایی و  با تمام امکانات و پتانسیل های موجود در شهرداری برای تحقق این امر در مناطق کم برخودار حضور می یابیم و با شناسایی این افراد و تحت پوشش قراردادن آنها این امر را محقق می سازیم.
وی افزود: با توجه به پتانسیل های موجود در شهرداری فرهنگسرا ها و خانه های سلامت و ارتباط با دفاتر تسهیل گری و بکارگیری اتوبوس سلامت در مناطق مختلف شهر تبریز با همکاری کارشناسان مربوطه اقدام به پوشش همگانی بیمه سلامت در شهر تبریز می کنیم.
وی تاکید کرد: با چاپ بنر و استفاده از بیلبوردهای شهری در جهت آگاه سازی و اطلاع رسانی همشهریان محترم اقدامات لازم صورت می پذیرد و همچنین با توجه به اینکه مجموعه شهرداری دارای دو واحد درمانی کلینیک امام رضا(ع) و الغدیر می باشد طی قراردادی با بیمه سلامت افراد تحت پوشش بیمه درمانی می توانند با پرداخت ۷ هزار تومان حق ویریت از خدمات درمانی این دو مجموعه بهره مند گردند.
وحید مجیدی مدیر کل بیمه سلامت نیز در همین رابطه اذعان داشت: در استان ۱۰۱ منطقه و در شهر تبریز ۲۷  منطقه آسیب پذیر موجود می باشد که تحت ۶ صندوق روستایی، شهری، کارکنان دولت، کمیته امداد، مدد جویان و سایر اقشار خدمات دریافت میکنند.
وی ادامه داد: ۳ دهک اول جامعه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار میگیرند و هزینه بیمه سلامت برای سه دهک اول رایگان است و دهک چهار ۱۰% ، دهک پنج و شش ۲۵%، هفت و هشت ۵۰% و نه و ده ۱۰۰% می باشد و افزود هزینه کامل بر دهک نه و ده سالانه مبلغ یک میلیون و صد وچهار هزار تومان می باشد.
مدیر کل بیمه سلامت درخاتمه افزود: درمان نازائی تحت حمایت بیمه سلامت قرار گرفته است و تا سقف ۵۰ میلیون تومان به بیماران و زوجین نابارور خدمات از سوی بیمه سلامت ارائه خواهد گردید.