دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تقویت قطار شهری تبریز
دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تقویت قطار شهری تبریز
شهردار تبریز با اشاره به تقویت زیرساخت‌ها برای بهره‌برداری مطلوب از خطوط قطار شهری تبریز گفت: با دعوت از شرکت‌های دانش بنیان، باید ظرفیت‌های موجود در مترو احصاء شود.

بیداری آذربایجان: یعقوب هوشیار با حضور در سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز در جریان آخرین وضعیت عملکرد این سازمان قرار گرفت.

هوشیار در جلسه مشترک با سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز بر ضرورت جذب سرمایه‌گذار در ایستگاه‌هایی که قابلیت مجتمع ایستگاهی و تجاری دارند تاکید کرد.

او اظهار امیدواری کرد با بهره‌برداری مطلوب از خطوط قطار شهری تبریز بخش عمده‌ای از مشکلات مالی اجرای آن برطرف شود.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت بومی‌سازی سیگنالینگ و تجهیزات خط ۲ مترو، تصریح کرد: باید از مشکلات و موانع خط ۱ تجربه گرفته و با بومی‌سازی خط ۲، روند اجرایی آن سرعت یابد.

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز نیز در این جلسه بر تشکیل کمیته تملک برای ایستگاه‌های خط ۲ مترو تاکید کرد و گفت: مشکلات موجود در خصوص تامین اعتبار، موجب طولانی شدن پروژه قطار شهری تبریز است که این موضوع نیازمند توجه ویژه شهردار تبریز برای سامان‌دهی مطلوب این پروژه است.

شهردار تبریز خواستار زمان‌بندی اتمام خط ۱ مترو تبریز شد و گفت: با تمرکز بر ظرفیت‌های موجود و مرتفع ساختن مشکلات، در تلاش هستیم تا پایان سال‌جاری خط ۱ به طور کامل به بهره‌برداری برسد.