“زاخارووا گیت” و انفعال سیاسی خارجه ایران!
“زاخارووا گیت” و انفعال سیاسی خارجه ایران!
نوع پوشش و لباس مینی ژوپ "ماریا زاخارووا"، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ساختمان وزارت خارجه ایران را، از آن دست "گپ" های نظارتی و کنترلی مسوولان این وزارتخانه و البته دهن کجی روسی به فرهنگ دینی ایران باید ارزیابی کرد.

بیداری آذربایجان: نوع پوشش و لباس مینی ژوپ “ماریا زاخارووا”، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ساختمان وزارت خارجه ایران را، از آن دست “گپ” های نظارتی و کنترلی مسوولان این وزارتخانه و البته دهن کجی روسی به فرهنگ دینی ایران باید ارزیابی کرد.

این که یک مقام ارشد سیاسی زن خارجی، با علم به پروتکل های خاص روابط سیاسی ایران و دیگر کشورهای غیرمسلمان، به خود اجازه می دهد با پوششی نامناسب در قلب وزارت خارجه ایران ظاهر شده و کسی هم جرات یا زحمت تذکر و اعتراض به این رفتار توهین آمیز و مغایر با پروتکل های عرفی، قانونی، دینی و سیاسی کشور از سوی وی را به خود ندهد، موضوعی است که ضرورت بررسی و تحلیل چرایی این گستاخی سیاسی را دوچندان می کند.

ماریا زاخارووا در حالی دست به این اقدام گستاخانه در وزارت خارجه ایران زده است که تصاویر منتشره از وی در سفر اخیرش به عربستان سعودی، وی را در پوششی بسیار متفاوت و البته معقول تر نشان می دهد.

حال چرا عربستان سعودی، با وجود برداشتن محدودیت های حجاب و مسایلی از این دست برای شهروندان زن خود، اجازه نمی دهد، اصول شرعی و اخلاقی و نیز آداب دیپلماسی در خاک کشورش توسط یک خارجی زیر پا گذاشته شود؛ اما ایران و دستگاه سیاست خارجه کشورمان از عمل به آن به عنوان وظیفه دینی، قانونی و عرفی خود عاجز و ناتوان است، نگران کننده تر و سوال برانگیز تر از اصل ماجرا به نظر می رسد.