پراید بهتر است یا موتورسیکلت ؟!
پراید بهتر است یا موتورسیکلت ؟!
آیا به جای کوبیدن تولید خودروی کم مصرف شهری که پراید می تواند با فن آوری ساده مصداق آن باشد و قیمت آن دو سوم یک موتورسیکلت و یا اصلاً برابر با آن است ، بهتر نیست اگر به ایمنی این خودروی نقلی پر فایده انتقاد و اعتراض داریم ،به جای نفی کل محاسن و مزایای آن ، مثال قانون ممنوعیت تردد همین موتورسیکلت ها ، فقط از خروج این خودرو از پلیس راهها و تردد در جاده ها ی بین شهری جلوگیری گردد و در سند آن هم از باب اتمام حجت قید شود " مخصوص استفاده ی داخل شهری " ؟!

بیداری آذربایجان – ابوالفضل وصالی: قیمت این موتور سیکلت تولید ( مونتاژ ) وطن که تصویرش در ذیل منقوش است و برای ساخت آن فوقش ۵۰ ، ۶۰ کیلو لاستیک و فلز و خرت و پرت به کار رفته است و خیلی ها هم رغبت سوار شدن به آن را ندارند و بلکه یک ضرب المثل رویم به دیواری هم از قدیم الایام بار سوار شوندگان بر پشت فرمان و ترک آن هم می کنند، چند باشد خوب است و به تریج قبایتان بر نمی خورد ؟!

از خدا پنهان نیست از شما که بنده ی ناچیز او هستید چه پنهان – این موتورسیکلت که تحقیقاً یک دهم کاربرد همین خودرو پراید را هم ندارد ، دقیقاً ۲۹۵ میلیون تومان قیمت خورده است یا به عبارتی حدود ۱۰ هزار دلار نا قابل ؛ نشان به این نشان جهت راستی آزمایی خودتان می توانید یک توک پایی به شهرک ولی عصر ( عج ) سری بزنید و ضمن یک گشت و گذار در فضای آنچنانی این شهرک نام گذاری شده به نام مبارک منجی عالم بشریت ، در نمایندگی فروش واقع در اطراف مسجد امام صادق ( ع) با چشمان خود این متاع را مشاهده و عنداللزوم لمس نموده و با گوشان خویشتن خویش قیمت آن را از متصدی فروش استماع و اگر وسع و عشقتان کشید ابتیاع فرمایید !

حال این موتور سیکلت را مقایسه کنید با خودروی کم مصرف و کم هزینه و کم حجم و ایده آل برای استفاده شهریِ “پراید ۲۰۰ میلیونی ” یا به عبارت قابل مقایسه تر ” ۶ هزار دلاری” که یک خانواده می توانند از آن در سرما و گرما و زیر باران و آفتاب استفاده کنند و چه بسی عده ی زیادی هم با مسافرکشی و انواع فعالیت های مکروه و مستحب با این خودروی مظلوم واقع شده کاسبی فرموده و خرج و مخارج بخور و نمیر عائله را سرهم نمایند و سرشان را جلوی کَس و نا کَس پایین نیاندازند !

مع الوصف آیا به جای کوبیدن تولید خودروی کم مصرف شهری که پراید می تواند با فن آوری ساده مصداق آن باشد و قیمت آن دو سوم یک موتورسیکلت و یا اصلاً برابر با آن است ، بهتر نیست اگر به ایمنی این خودروی نقلی پر فایده انتقاد و اعتراض داریم ،به جای نفی کل محاسن و مزایای آن ، مثال قانون ممنوعیت تردد همین موتورسیکلت ها ، فقط از خروج این خودرو از پلیس راهها و تردد در جاده ها ی بین شهری جلوگیری گردد و در سند آن هم از باب اتمام حجت قید شود ” مخصوص استفاده ی داخل شهری ” ؟!

اگر به قیمت گران آن ایراد داریم چرا به قیمت های سرسام آور سایر خودروهای داخلی و خارجی که سر به فلک زده اند و حتی بخش زیادی از سوانح رانندگی هم مربوط به نوع داخلی آنهاست زیاد گیر نمی دهیم ؟! آقا از ما نشنیده بگیرید اما قیمت یک کالسکه لاکچری کودک (خدا وکیلی بدون ذره ای قصد شیشکی انداختن به ماجرای معروف سیمسونی نوه ی ریاست مجلس انقلابی ) بالای ۴۰ ، ۵۰ میلیون گزارش می شود ها ! ( انگار نه انگار نرخ خیار و گوجه و سیب زمینی و دانبلان و هزار کوفت و زهر مار دیگر عین چاه های نفت و گازمان فوران نفرموده است ! )

بابا قیمت پرایدبه رغم وفور خدمات بعد از فروش و قطعات یدکی در سراسر شهرها و بخش ها و روستاهای میهن اسلامی با احتساب پول شیطان بزرگ فقط ۶ هزار دلار است ، دیگه از این کمتر مگه داریم ؟! قربونتو ن بروم حواستون هست که دیه ی یک آدم ولو معتاد متجاسر و مضره العموم حتی در سن و سال پاسور بازی با جناب عزرائیل در ماه های غیر حرام ۶۰۰ میلیون و در ماه های حرام ۸۰۰ میلیون تومان رایج نظام موسوم به ” جمهوری اسلامی ” می باشد ؟!

حالا یه وقت – زبانم لال – به سر برخی بازنشستگان حداقلی بگیر ۶ میلیون تومانی نزند که در سن ” آفتاب لب بام ” ببرند جسم رنجور و معیوب و زهوار در رفته ی خود را در ماه حرام مثلاً زیر یک پراید ۲۰۰ میلیونی بیاندازند و جان به جان آفرین تسلیم فرموده و به آرامش ابدی دست یابند و بازماندگان معزایشان با دریافت ” ۸۰۰ میلیون تومان دیه ” ( چهار برابر قیمت نوع صفر کیلومتر پراید ) و سپرده گذاری این مبلغ در شعبات بانک های اسلامی کشور خودمان ” حداقل با حساب سر انگشتی حول و حوش ماهیانه ” ۱۲ میلیون تومان ” دریافت کرده و به جمع جامعه ی ” لاکچری ” مشرف شوند !