اعتراضات اخیر بازنشستگان و مستمری بگیران و پاسخ دولت
اعتراضات اخیر بازنشستگان و مستمری بگیران و پاسخ دولت
در روزهای اخیر از گوشه و کنار کشور اخباری مبتنی بر اعتراض بازنشستگان و مستمری بگیران پس از معلمان و کارگران به گوش می رسد.

بیداری آذربایجان: معترضان با اشاره به عدم تناسب حقوقشان با گرانی های اخیر و تورم موجود و رد قانون افزایش ۳۸درصدی حقوق آنها و افزایش ۱۰ درصدی حقوقشان تجمعات اعتراضی برگزار کردند.

خبرها حاکی از این است که بیشتر این اعتراضات با مداخله های نیروهای امنیتی پراکنده شده و ترتیب اثر داده نشده است.

معترضان با شعارهای مختلف نظیر “فقط کف خیابون به دست میاد حقمون” یا شعار “وعده وعید کافیه، سفره ی ما خالیه” و شعارهای دیگر علیه دولت اعتراض خود را نسبت به تصمیمات اخیر اعلام نموده و از عملکرد دولت فعلی انتقاد کردند و خواهان افزایش حقوق خود به میزان نرخ واقعی با در نظر گرفتن سبد معیشت شدند.

این در شرایطی است که رهبر معظم جمهوری اسلامی طی سخنرانی در هفته ی گذشته اعتراضات مردمی را به دشمن نسبت داد و اظهار کرد همه ی مردم از حکومت و نظام جمهوری اسلامی رضایت دارند.

از سوی دیگر بازنشستگان و مستمری بگیران با اشاره به افزایشات اخیر در قیمت تمامی اقلام ضروری، افزایش ۱۰ درصدی حقوق را ناکافی دانستند و ادعا داشتند این حقوق کفاف هزینه های روز را نمی دهد.

معترضان با ارسال نامه ای به رئیس مجلس، خواستار ورود این نهاد به حواشی اخیر و موضوع افزایش مستمری بازنشستگان شدند و اعتراض خود را نسبت به شرایط حاکم اظهار نمودند.

طبق سخنان محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در جلسه علنی یکشنبه اعلام کرد بررسی ها پیرامون مسائل مربوط به بازنشستگی و نهادهای کشاورزی انجام شده است.

با توجه به پیگیری ها تا کنون نتیجه ای از این جلسه منتشر نشده و اظهار شده است که نتیجه ی آن متعاقبا اعلام خواهد شد.