انتقاد امام جمعه تبریز از برگزاری مسابقات ورزشی به وقت اذان
انتقاد امام جمعه تبریز از برگزاری مسابقات ورزشی به وقت اذان
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز از برگزاری رقابت های ورزشی به خصوص در رشته فوتبال در زمان اذان و نماز اول وقت انتقاد کرد.

بیداری آذربایجان: حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم روز دوشنبه در نشست ستاد اقامه نماز استان، با بیان اینکه برگزاری مسابقات ورزشی به وقت اذان قابل قبول نیست، افزود: در این رابطه از فدراسیون های ورزشی و به خصوص فدراسیون فوتبال و متولیان برگزاری این مسابقات می خواهیم در ساعات برگزاری مسابقات تجدید نظر سریع بکنند.

وی اظهار داشت: تجدید نظر در این زمینه باعث می شود مومنین از فیوضات نماز بی بهره نشوند و دوستداران فوتبال نیز بتوانند از برگزاری مسابقات استفاده کنند و با نماز هم تلاقی صورت نگیرد.

آل هاشم برپایی نماز جماعت را یکی از شعائر مهم اسلامی برشمرد که باید بر برگزاری آن در ادارات و سازمان‌های دولتی و عیردولتی اهتمام و توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری نماز اول وقت در ادارات و سازمان ها باعث ارتقای معنوی کارکنان می‌شود، ادامه داد: نماز جماعت به عنوان یکی از شعائر مهم اسلام ناب محمدی (ص) باید در ادارات و سازمان‌ها مورد توجه بیش از پیش قرار یگیرد و در کوتاه‌ترین زمان و در اول وقت اقامه شود.

آل هاشم کوتاه شدن زمان برگزاری نماز در ادارات و سازمان های خدمات رسان را باعث جلوگیری از نارضایتی مردم دانست و گفت: بر این اساس امورات مردم معطل برپایی نماز نمی شود اما با طولانی شدن زمان اقامه نماز یقینا ” کار مردم بر جا می‌ماند و این امر باعث نارضایتی از این فریضه مهم می‌شود.

امام جمعه تبریز برگزاری نماز جماعت در ادارات و سازمان های دولتی و غیردولتی را عامل تقویت وجدان کاری، وحدت، همدلی و صمیمیت و همچنین ارتقای معنویت بین کارکنان ادارات دانست که باید از این فرصت برای خدمت بیشتر برای مردم استفاده شود.