“خاصه خرجی” فرهنگی آقای ناظمی/”طوبی”، چگونه مقصد وزارتی ها شد؟
“خاصه خرجی” فرهنگی آقای ناظمی/”طوبی”، چگونه مقصد وزارتی ها شد؟
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با کدام استدلال و محمل قانونی و اختیارات مدیریتی، موسسه منسوب به خود را مقصد حضور دو تن از مدیران و مسوولان ارشد در حوزه سیاست گذاری و مدیریت فرهنگی کشور انتخاب کرده و به نوعی "پاس گل طلایی" به موسسه طوبی داده است، از آن دست سوالات و ابهاماتی است که این روزها دهان به دهان در بین فعالان فرهنگی هنری استان می چرخد.

اویاقلیق – احد نقش شور: اگرچه سفر رئیس جمهور به تبریز، با دستاوردهای قابل توجهی در تخصیص اعتبارات کلان ملی به استان، البته فعلا در روی کاغذ، همراه بود؛ با این حال، برخی حاشیه های خودساخته فرهنگی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سفر، از جمله مواردی به شمار می رود که در خلال اخبار و اتفاقات این سفر، کمتر مورد توجه رسانه ای قرار گرفت.

سیدقاسم_ناظمی ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، در حاشیه سفر دولت و مسوولان ارشد فرهنگی کشور به تبریز، زمینه ساز حاشیه هایی شد که به زعم بسیاری از فعالان و اهالی فرهنگ و هنر استان، مصداق بارز “حاتم بخشی” فرهنگی به “موسسه طوبی”، نهاد فرهنگی منسوب به آقای مدیرکل تلقی می شود!

در حالی که همزمان با سفر دولت به تبریز، برنامه ریزی ها برای دیدار جمعی از اهالی فرهنگ و هنر استان با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و مشاور وزیر صورت گرفته و طی دعوت نامه ای رسمی، از فعالان فرهنگی، هنری برای حضور در این دیدار دعوت به عمل آمده بود، تنها ساعاتی قبل از برگزاری این نشست، آقای مدیرکل، ضمن لغو برنامه به بهانه محدودیت زمان و بهانه هایی از این دست، زمینه را برای برگزاری نشستی محدود و اختصاصی این دو مسوول ارشد فرهنگی کشور، در موسسه فرهنگی طوبی و با عنوانی دیگر فراهم آورد تا این “خوش خدمتی” آقای مدیرکل به موسسه منسوب به خود، مراتب اعتراض، گلایه و تعجب اهالی فرهنگ و هنر استان را به دنبال داشته باشد.

برگزاری نشست مذکور، جدای از آن که اقدام و تصمیمی خلاف عرف و مصداق “تعارض منافع” به شمار می رود، باعث گردید تا شائبه های قبلی در خصوص حمایت ویژه جناب سید قاسم ناظمی از موسسه طوبی، بیش از گذشته تقویت گردد.

این که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با کدام استدلال و محمل قانونی و اختیارات مدیریتی، موسسه منسوب به خود را مقصد حضور دو تن از مدیران و مسوولان ارشد در حوزه سیاست گذاری و مدیریت فرهنگی کشور انتخاب کرده و به نوعی “پاس گل طلایی” به موسسه طوبی داده است، از آن دست سوالات و ابهاماتی است که این روزها دهان به دهان در بین فعالان فرهنگی هنری استان می چرخد.

به راستی، آیا جناب ناظمی و معاونان ایشان، توضیح و پاسخی قانع کننده برای این خاصه خرجی مدیریتی، فرهنگی خود دارند؟ آیا نمی توان این اتفاق را بستر و محملی برای برخی امتیازات یا حمایت های خاص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آینده، همانند ماجرای تخصیص بخشی از اعتبارات ۷۰ میلیارد ریالی، به موسساتی نظیر طوبی تلقی کرد؟