۱۵۱۵ زایر از آذربایجان شرقی به حج تمتع مشرف می‌شوند
۱۵۱۵ زایر از آذربایجان شرقی به حج تمتع مشرف می‌شوند
مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی گفت: یکهزار و ۵۱۵ زایر و ۶۵ نفر از عوامل حج استان از ۲۲ خرداد امسال برای انجام مناسک حج تمتع اعزام می‌شوند.

بیداری آذربایجان: امیر روحی ملکی اظهار کرد: این تعداد زایر آذربایجان شرقی مدینه قبل بوده در قالب ۱۱ کاروان از طریق فرودگاه بین المللی شهید مدنی(ره) تبریز به خانه خدا مشرف می شوند و حدود ۳۳ تا ۳۵ روز در مدینه و مکه میهمان خانه خدا خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: امسال عربستان به علت محدودیت های کرونایی سهمیه حج کل کشورها را کاهش داده و محدودیت سنی حداکثر ۶۵ سال را اعمال کرده است بر این اساس سهم آذربایجان شرقی نیز نسبت به آخرین اعزام به تمتع که چهار هزار و ۲۰۰ بوده کاهش داشته است.

مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی کم سن و سال ترین زایر حج تمتع امسال از آذربایجان شرقی را ۳.۵ سال اعلام کرد و افزود: متوسط سن زایران استان ۵۵ سال است.

روحی گفت: دریافت واکسن کرونا از نوع سینوفارم و آسترازنکا، واکسن فلج اطفال و واکسن مننژیت از قوانین امسال عربستان برای پذیرش زایر است، البته معاینات پزشکی کاروان ها انجام شده است.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت آذربایجان شرقی نیز در این نشست خبری گفت: برای هر کاروان یک روحانی در نظر گرفته شده و برای کاروان هایی که ۱۳۵ و ۱۶۵ نفره هستند کمک روحانی پیش بینی شده است.

حجت الاسلام محمدباقر ایران نژاد اظهار کرد: کاروان هایی که ۵۸ درصد آنها را بانوان تشکیل دهند روحانی خانم یا معینه در نظر می گیریم، البته برای آموزش تمام زایران تمام آموزش های مربوط به احکام و آداب زیارت تشرف را هم آموزش می دهیم که تاکنون هشت جلسه آموزشی برای زایران استان برگزار شده است.

وی همچنین با تبریک هفته حج، اظهار کرد: در این هفته علاوه بر برنامه های متنوع، همایش یاوران حج در تبریز برگزار و برای هر ۱۲ نفر حاجی یک زایر یاور حجاج انتخاب می شود.