رونمایی از سامانه سلامت اداری شهرداری
رونمایی از سامانه سلامت اداری شهرداری
جلسه‌ی علنی شورای اسلامی کلانشهر تبریز امروز یکشنبه (هشتم خرداد) با حضور اعضای شورای شهر و شهردار کلانشهر تبریز برگزار شد.

هفتاد و سومین جلسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز با حضور اعضا برگزار و سامانه سلامت اداری شهرداری با حضور رئیس شورا  و شهردار تبریز، در صحن علنی رونمایی شد.

به گزارش بیداری آذربایجان موارد مطروحه به شرح زیر است:

رونمایی از سامانه سلامت اداری شهرداری

سامانه صیانت از سلامت اداری شهرداری، با حضور شهردار، رییس و اعضای شورای شهر رونمایی شد

این سامانه، با هدف ایجاد دسترسی عمومی برای افراد نقیقی و حقوقی، به منظور طرح و گزارش مشکلات موجود در حوزه نیروی انسانی، اعم از خطاها، قصورها، انحراف ها و تخلفات احتمالی راه اندازی شده است.

این سامانه به دنبال پیشنهاد و تصویب طرح موسوم به “سوت زنی” در مجموعه شهرداری تبریز که در اوایل کار شورای ششم، مطرح و تصویب شده بود، راه اندازی شده است.

بر اساس سیستم طراحی شده در این سامانه، که در سایت رسمی شورای اسلامی شهر تبریز بارگزاری شده است، از این پس، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی، اعم از کارکنان شهرداری، شهروندان، نخبگان، مسوولان و مدیران دستگاه های عمومی و نظارتی و دیگر افراد، امکان دسترسی و گزارش تخلفات و انحرافات احتمالی در بدنه اجرای و حوزه مدیریتی و نیروی انسانی شهرداری تبریز را خواهند داشت.

حادثه متروپل تلنگری جدی به مدیریت شهری کشور بود

رییس شورای اسلامی شهر تبریز حادثه تلخ و تاسف بار متروپل آبادان را تلنگری جدی به مدیریت های شهری کشور دانست و بر صورت اعمال نظارت های دقیق و جدی در ساخت و سازهای شهری و رعایت کامل ضوابط و مقررات ملی ساختمان تاکید کرد.

“حجت الاسلام رسول برگی” در ابتدای نشست علنی امروز صبح این شورا با اعلام این تاکید کرد: حادثه دلخراش ریزش ساختمان متروپل آبادان که به دلیل ایرادات و مشکلات فنی و نیز عدم نظارت های مدیریتی رخ داد، تلنگر و زنگ خطری جدی برای همه ماست و این اتفاق و تبعات جبران ناپذیر و سنگین آن، ایجاب می کند، در صدور مجوزهای ساخت و اعمال نظارت های بالادستی بر ساخت و سازها در از سوی مدیران شهری و دیگر دستگاه های نظارتی صورت گیرد.

وی افزود: ارزش و اهمیت جان شهروندان، بسیار بالاست و نباید با برخی سهل انگاری ها و اهمال مدیریتی و نظارتی، ساخت و سازهای شهری را به سمت رهاشدگی و فقدان نظارت های فنی و قانونی سوق دهیم.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز در عین حال با آرزوی صبر برای بازماندگان حادثه آبادان، خواستار اعمال سیاست های سخت گیرانه تر در صدور مجوزهای ساخت و ساز شهری از سوی شهرداری ها شد.

تصویب خواهرخواندگی تبریز و اشتوتگارت/برگزاری هفته فرهنگی تبریز در آلمان

شورای شهر تبریز لایحه یک فوریتی خواهرخواندگی میانکوه های اشتوتگارت آلمان و تبریز را تصویب کرد.

این لایحه در نشست امروز شورای شهر تصویب و مقرر شد موضوع پس از بررسی های کارشناسی در کمیسیون فرهنگی، برای تصویب نهایی و عقد تفاهم نامه خواهرخواندگی، به صحن علنی شورا ارجاع شود.

به گفته “هوشیار” شهردار تبریز، با تصویب نهایی موضوع خواهرخواندگی تبریز با اشتوتگارت، هفته فرهنگی تبریز در این شهر نیز برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: معرفی ظرفیت های تاریخی، فرهنگی و گردشگری تبریز، بسترسازی برای جذب سرمایه گذاری های خارجی در تبریز و توسعه مبادلات تجاری، اقتصادی و فرهنگی از جمله اهداف این خواهرخواندگی خواهد بود.

فراخوان شناسایی سرمایه گذار ساخت تونل ارتباطی فیبر نوری شهرداری

شورای اسلامی شهر تبریز با انتشار فراخوان جذب سرمایه گذار برای طراحی و ساخت تونل ارتباطی فیبر نوری شهرداری تبریز موافقت کرد.

با تصویب این لایحه، مقرر شد شهرداری تبریز با همکاری سازمان های فن آوری و اطلاعات و سرمایه گذاری، فراخوان جذب سرمایه گذار برای احداث این پروژه را منتشر و زمینه را برای عملیاتی شدن طرح مذکور فراهم آورد.

احداث تونل ارتباطی فیبر نوری شهرداری تبریز با هدف توسعه و تقویت زیرساخت های شهر هوشمند در تبریز و با پیش بینی اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال در دستور کار شورای و شهرداری تبریز قرار گرفته است.