در آزادسازی خرمشهر، رزمندگان تبریز و آذربایجان نقش محوری داشتند
در آزادسازی خرمشهر، رزمندگان تبریز و آذربایجان نقش محوری داشتند
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه از نقش بی بدیل و موثر رزمندگان و فرماندهان تبریزی و آذربایجانی در عملیات آزادسازی خرمشهر به عنوان نقطه عطف عملیات بیت المقدس یاد کرد.

بیداری آذربایجان:  علی اکبر پورجمشیدیان در همایش جلوه های جهادی در مدیریت شهری با اعلام این مطلب افزود: رزمندگان تبریز و آذربایجان و در راس همه این ها، شهیدان مهدی و حمید باکری، نقش محوری و ویژه ای در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر داشتند.

وی همچنین افزود: در مکتب آقا مهدی و حاج قاسم، مسوولیت با میز بزرگ یا دفتر و دستک های آنچنانی معنا نمی شد، مسوول کسی بود که خودش را در برابر مردم و خدا، پاسخگو بداند و مسوولیت پذیری را سرلوحه کار خود قرار دهد.

وی با اشاره به ویژگی های مدیدیتی و فرماندهی شهیدان باکری و سلیمانی خاطرنشان کرد: مراقبت از جان رزمندگان، صیانت از بیت المال و پرهیز از حب ریاست، سه ویژگی فرماندهی این سرداران بود.

پورجمشیدیان افزود: مسوولی که نداند در چه جایگاهی نشسته و چه وظیفه ای دارد، باید مجموعه تحت مدیریتش را رها کند و برود، این تفکر حاج قاسم بود.

وی تصریح کرد: حاج قاسم معتقد بود که حرم، مدافع حرم می خواهد نه کبوتر حرم، انقلاب و کشور هم، چنین مدیران و نیروهایی می خواهد.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه در خاتمه گفت: ولایتمداری به معنای واقعی کلمه در رفتار و شیوه های عملی شهید حاج قاسم سلیمانی متجلی بود، این شاخص، به تعبیر شهید باکری، باید نهادینه و به باور قلبی تبدیل شود.