رفع مشکلات شهری با مدیریت جهادی/خرمشهر نماد افتخار ایران
رفع مشکلات شهری با مدیریت جهادی/خرمشهر نماد افتخار ایران
شهردار تهران، خرمشهر را نماد افتخار و اقتدار ایران در دفاع مقدس و شهیدان باکری و سلیمانی را الگوهایی بی بدیل و تکرارناپذیر مدیریت جهادی و ایثار مخلصانه دانست.

بیداری آذربایجان: علی رضا زاکانی در آئین اختتامیه هنایش جلوه های جهتدی در مدیریت شهری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان دفاع مقدس و عملیات آزادسازی خرمشهر با اعلام این مطلب افزود: معادلات ایران با آزادسازی خرمشهر به کلی تغییر کرد، اما تذکر امام راحل در برابر شادی رزمندگان غیور، مبنی بر این که “خرمشهر را خدا آزاد کرد” تلنگر به موقعی بود.

وی گفت: نگاه الهی و تبعیت از فرمان امام، در تمام مراحل دفاع مقدس، راهگشای سختی ها و مشکلات بود و این روحیه، رمز موفقیت رزمندگان اسلام بود.

شهردار تهران در ادامه، انقلاب اسلامی را ودیعه الهی اعلام و خاطرنشان کرد: این انقلاب، پیش فرض ظهور بقیه الله الاعظم، حضرت مهدی (عج) خواهد بود.

زاکانی همچنین شهیدان باکری و حاج قاسم را قله های بلند و اوج ایثار، مدیریت، رشادت و خدمت به مردم دانست و افزود: قدردانی و تکریم شهدا ضرورت غیر قابل انکار عصر حاضر است، این شهدا و سرداران ما، الگوها و قهرمانان بی ادعا و افتخارآفرینی هستند که جهانیان آرزوی داشتن این الگوها را دارند.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: شهیدان باکری و سلیمانی، همچنان در حال خدمت و کار برای مردم و نظام هستند و این اثربخشی و تاثیرگذاری، از مسیر تبعیت از سیره این بزرگواران حاصل شده است.

زاکانی همچنین، مردم داری، اخلاص، ولایت مداری، دشمن شناسی، پیشگامی، ستیز بانفس، امانت داری، دفاع از کشور، ایثار، شجاعت، پرهیز از منفعت طلبی از جمله خصوصیات مشابه شهیدان باکری و حاج قاسم سلیمانی دانست و گفت: تفکر و باور مشترک آقا مهدی و حاج قاسم، همیشه منشاء تحول و موفقیت بوده و این الگوی مدیریتی باید سرلوحه کار مسوولان و همه ما قرار گیرد.

شهردار تهران در ادامه باواشاره به شاتص ترین مشکلات و چالش های فراروی مدیریت شهری کشور افزود: آلودگی هوا، معضلات شهری، الگوهای معماری ایرانی اسلامی، بلایایی طبیعی، پسماند، خدمات شهری، بهره وری نیروی انسانی، حوادث غیرمترقبه، حاشیه نشینی، بافت های فرسوده، فضای سبز، مبلمان شهری، تامین درآمدهای پایدار و سرمایه گذاری از مهم ترین چالش های مدیریت شهری کشور به شمار می روند و باید ضمن برنامه ریزی دقیق و اثربخش، نسبت به حل و رفع این چالش ها اقدام عملی صورت گیرد.