مدیریت جهادی، راهبرد خدمات رسانی در حوزه مدیریت شهری
مدیریت جهادی، راهبرد خدمات رسانی در حوزه مدیریت شهری
شهردار تبریز برگزاری همایش جلوه های جهادی در مدیریت شهری را گامی در راستای بازشناسی و تبیین الگوی مدیریت جهادی در حوزه مدیریت شهری ارزیابی کرد.

بیداری آذربایجان: یعقوب هوشیار در آئین اختتامیه این همایش با اعلام این مطلب افزود: تمسک به سیره عملی و مدیریتی سرداران باکری و سلیمانی، نقطه عطف تحول و توسعه در ،دیریت شهری می تواند باشد.

وی خاطرنشان کرد: الگوی مدیریت جهادی در کلام مقام معظم رهبری با کلیدواژه هایی نظیر خدمت خدایی، تمسک به انبیا، خطرپذیری، امیدافرینی، حضور در میدان به کرات متجلی شده و باید سرلوحه کار مدیریت شهری قرار گیرد.

شهردار تبریز در ادامه گفت: تاثیرگذاری و ماندگاری حیات و جهاد سرداران باکری و سلیمانی، جدای از ریشه عمیق در دین و تاسی از انبیا و ائمه، نیازمند بازتعریف و نهادینه شدن در مدیریت شهری است.

هوشیار همچنین با تاکید بر ضرورت فسادستیزی و خدمت بی منت در مدیریت شهری نیز گفت: فسادستیزی و پاکدستی شاخص اصلی عملی و مردم داری و خدمت شبانه روزی، ویژگی بارز شیوه مدیریتی باکری در شهرداری ارومیه بود و در عصر حاضر نیز، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نماد بارز این شیوه ندیریتی، عملی و فکری است.

وی در تصریح کرد: لزوم گفتمان سازی این شیوه و تفکر در شهرداری ها به عنوان جبهه نخست خدمت گذاری شدیدا احساس می شود و باید به سمت تبیین بیش از پیش این گفتمان حرکت کنیم.

شهردار تبریز فقدان خلاقیت، تکیه بر شیوه های سنتی و کندی سیستم را از معایب سیستم مدیریتی در شهرداری دانست و افزود: باید با تکیه بر مدیریت جهادی و روش های نوین، نسبت به اصلاح و تغییر این سبک و رویه ها اقدام کنیم.