همایش جلوه‌های جهادی در مدیریت شهری سوم خرداد در ایستگاه آخر
همایش جلوه‌های جهادی در مدیریت شهری سوم خرداد در ایستگاه آخر
جلسه‌ی علنی شورای اسلامی کلانشهر تبریز امروز یکشنبه (یکم خرداد) با حضور اعضای شورای شهر و شهردار کلانشهر تبریز برگزار شد.

هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز با حضور اعضا برگزار و سامانه شفافیت شهرداری تبریز با حضور شهردار، رئیس شورا، رئیس کمیسیون ارزیابی، تحقیق و نظارت شورا و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز در صحن علنی رونمایی شد.

به گزارش بیداری آذربایجان موارد مطرح شده به شرح ذیل است:

همایش جلوه‌های جهادی در مدیریت شهری سوم خرداد در ایستگاه آخر

شهردار تبریز از برگزاری آیین اختتامیه همایش ملی جلوه‌های جهادی شهیدان آقا مهدی باکری و حاج قاسم سلیمانی در مدیریت شهری خبر داد.

یعقوب هوشیار با اعلام این خبر اظهار کرد: این همایش ساعت ۹ صبح روز سه شنبه سوم خرداد در مرکز همایش‌های بین‌المللی خاوران به کار خود پایان می‌دهد.

وی افزود: این همایش در محورهای مدیریت شهری شهروندمدار، عدالت‌محوری، برنامه‌محوری، مدیریت راهبردی در شهرها، شایسته‌سالاری، دیپلماسی شهری، مدیریت بحران، کودکان و نوجوانان، مسئولیت‌پذیری، مدیریت یکپارچه و آینده‌پژوهی برپا شده است.

هوشیار عنوان کرد: همایش جلوه‌های جهادی شهیدان آقا مهدی باکری و حاج قاسم سلیمانی در مدیریت شهری با پذیرش ۱۷۵ مقاله و معرفی پنج اثر همراه بود.

خانه های تاریخی و قدیمی تبریز در حال نابودی است/لزوم تسهیل ضوابط نوسازی

رییس شورای اسلامی شهر تبریز خواستار تغییر و تسهیل ضوابط و مقررات مربوط به نوسازی و بازسازی خانه ها و ابنیه تاریخی موجود در بافت قدیمی و تاریخی تبریز شد.

رسول برگی در صحن علنی شورای شهر، با ابراز تاسف از روند روزافزون تخریب و بلاتکلیفی این دسته از ابنیه و خانه های قدیمی شهر گفت: بافت های تاریخی و خانه های قدیمی تبریز در حال نابودی است و باید این مساله جدی گرفته شود.

وی افزود: برخی ابنیه و خانه های تاریخی و قدیمی به دلیل بلاتکلیفی و عدم تصمیم گیری جدی مسوولان ارشد استانی اعم از میراث فرهنگی مدیریت شهری، در حال تخریب هستند.

برگی در عین حال گفت: چهره بخش تاریخی فرهنگی تبریز به خاطر همین بلاتکلیفی ها مخدوش و نازیبا شده و باید این شرایط با تعامل بین بخشی مرتفع شود.

تبریز و “بورسای” ترکیه خواهرخواندگی می شوند

یک فوریت لایحه خواهرخواندگی شهرهای تبریز و بورسای ترکیه به تصویب اعضای شورای شهر تبریز رسید.

با تصویب این لایحه از سوی شورای شهر، موضوع خواهرخواندگی شهرهای تبریز و بورسای ترکیه وارد فاز عملیاتی و رایزنی های دوجانبه و بالادستی در سطح دولت شهرها شد.

گفتنی است، شهر بورسا به عنوان چهارمین شهر بزرگ ترکیه به شمار می رود و پیش از این و در ادوار قبلی، همانند تبریز، سابقه پاتختی ترکیه را داشته است.

همچنین این شهر، از جمله نخستین شهرهایی به شمار می رود که امام راحل، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در زمان تبعید به ترکیه، در این شهر اقامت داشت.