اعتصاب رانندگان بی‌آرتی و سرگردانی مردم در تهران
اعتصاب رانندگان بی‌آرتی و سرگردانی مردم در تهران
جمعی از رانندگان اتوبوس‌های خطوط بی‌آرتی امروز (دوشنبه، ۲۶اردیبهشت ماه) در اعتراض به نادیده گرفتنِ مصوبه‌ی افزایش ۵۷ درصدیِ حقوقِ شورایعالی کار اعتراض کردند.

این کارگران در واقع به بخشنامه‌ای سازمان استخدامیِ کشور معترض هستند. طبق این بخشنامه که در اردیبهشت ماه صادر شده است، مزد کارگرانِ نهادهای دولتی باید ده درصد افزایش یابد.

به گزارش بیداری آذربایجان،  خبرگزاری ایلنا با انتشار این خبر نوشته است: این در حالیست که براساس قانون کار، افزایش مزد تمام کارگرانِ مشمول قانون کار باید تابع تصمیمات شورایعالی کار باشد.

شورایعالی کار حداقل دستمزد امسال را ۵۷ درصد و سایر سطوح را ۳۸ درصد افزایش داد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، اعتصاب رانندگان بی آر تی باعث سرگردانی مردم و ترافیک شدید در برخی خیابان‌های تهران از جمله خیابان ولیعصر شده است.

همچنین براساس تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی، ماموران امنیتی و یگان ویژه حضور گسترده‌ای در سطح خیابان‌های شهر تهران دارند.

خبرگزاری مهر نیز نوشته است که علیرضا زاکانی، شهردار تهران در جلسه رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران حاضر شد و با نماینده این رانندگان به گفتگو نشست.

خبرگزاری ایسنا نیز نوشته است به دلیل عدم فعالیت و توقف بخشی از اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، تعداد قابل توجهی از اتوبوس‌های فرماندهی انتظامی ج.ا.ا(نزدیک به ۷۰۰ دستگاه) در شهر تهران با حضور در مسیرهای مورد نظر به صورت رایگان در حال خدمات‌رسانی و جابجایی مسافران می باشند.